mudbug Skrevet November 26, 2008 Share Skrevet November 26, 2008 Hei! i Bentley manual står det 12 liter total. Men jeg fylte kun 5,5 liter total, 4,5 liter med kjølevæsker+ 1 liter vann. Jeg har dreinert ut pluggen under radiator og i motorblokk.Har jeg gjort noen galt???Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet November 26, 2008 Share Skrevet November 26, 2008 Har du luftet motoren? Da fylles radiatoren og da går det jo noen liter, også har du sikkert noen liter igjen i motoren, samt at det nok er en 2 liter med luft også.. Svoop svoop så er det 12 liter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maloi Skrevet November 26, 2008 Share Skrevet November 26, 2008 mudbug: kjølevesken skal jo fylles 50/50 med vann, så om du har fylt 5,5 liter, og 4,5 med kjøleveske må du nok fylle noen liter med vann også til.. ellers vil du få ett lavt frysepunkt.. Sørg for at du for lufta ordentlig! Men vanlig om du bare tapper av radiator på pluggen under, så går det ikke mere enn 4-6 liter på etterpå.. så 12 hørtes mye ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet November 26, 2008 Share Skrevet November 26, 2008 jeg bytta alt på min e36, delte likt med vann og frostveæske... brukte 8 liter totalt tror jeg det ble... kanksje litt mer... det jeg gjorde var... startet bilen, åpnet alle slanger og ting til motoren... så når motoren fikk driftstem, satte jeg hageslangen i påfyllingsahullet og kjørte på, da raste det ut vann fra motoren... så når alt var vekk... satt jeg på slanger og klips, og fylte på... så stoppet jeg motoren, og hadde den kunn på tenninga med vifta på... og fylte vann i hullet (med den lille lufteskruen oppe) så når det var fult, var det fult... og god varme i apparatet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet November 26, 2008 Share Skrevet November 26, 2008 På M50en går det 10,4 ltr tror jeg, så det er mulig det stemmer med 12 ltr på M52.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet November 26, 2008 Forfatter Share Skrevet November 26, 2008 Det kom vannet ut i begge lufteskrue (en ved ekspansjonstank og en ved Powersteering reservoar). Jeg må tappe litt ut slik at jeg fylle mer vann i.) Jeg trodde at det var 12 liter, så fylte jeg rett i 4,5 liter med frostvæsker, du lærte noe nytt i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet November 26, 2008 Share Skrevet November 26, 2008 jeg bytta alt på min e36, delte likt med vann og frostveæske... brukte 8 liter totalt tror jeg det ble... kanksje litt mer...det jeg gjorde var... startet bilen, åpnet alle slanger og ting til motoren... så når motoren fikk driftstem, satte jeg hageslangen i påfyllingsahullet og kjørte på, da raste det ut vann fra motoren... så når alt var vekk... satt jeg på slanger og klips, og fylte på... så stoppet jeg motoren, og hadde den kunn på tenninga med vifta på... og fylte vann i hullet (med den lille lufteskruen oppe) så når det var fult, var det fult... og god varme i apparatet Sånn bare for og være sikker på at topp og blokk vrir seg? Du tenkte vel ikke akkurat på temp-forskjell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet November 26, 2008 Share Skrevet November 26, 2008 varmt vann nå jeg fylte på da smarten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet November 26, 2008 Share Skrevet November 26, 2008 Totalt på E39 M52 skal det være ca 11,5 - 12 liter totalt, inkl radiator, motor, varmeregister og slanger. Selv om du tapper ut vann fra bunnpluggen i radiatoren og motorblokk, ligger det fortsatt mye vann igjen i feks registret. Men lufter du godt og etterfyller vann så kommer du nok i boks. Bilen med litt helling oppover, åpne lufteskruer, varmeapperat på fullt og litt gass så suger motoren til seg den vesken den skal ha, mens luften siger sakte men sikkert ut. For mye kjøleveske er nesten like ille som for lite veske Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet November 26, 2008 Forfatter Share Skrevet November 26, 2008 så det er umulig å tømme alt. Da jeg dreinert, var bilen litt helling opp. måtte jekket opp for å komme ned og skrue Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet November 26, 2008 Share Skrevet November 26, 2008 varmt vann nå jeg fylte på da smarten Får du varmt vann fra hageslangen? Det er foresten 10.5l kjølevæske som går på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet November 26, 2008 Share Skrevet November 26, 2008 varmt vann nå jeg fylte på da smarten Får du varmt vann fra hageslangen? Det er foresten 10.5l kjølevæske som går på. ja, når jeg kobler den til det varme vannet så... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå