Bimmerfører Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 Når kjærringa presenterte sin E39 520IA til meg for første gang, sa jeg til henne at det pengesluket av en kebabtralle skulle hun fint få ha for seg selv. Ikke pokker om jeg noen gang skulle sette meg inn i den tralla, og jeg skulle le høyt av henne den dagen bilen sto. Men så kom den dagen jeg MÅTTE kjøre den bilen en tur, og etter det har kjærringa knapt nok fått lov til å sette seg bak rattet. Selv er jeg i dag eier/bruker av en 07 Opel Zafira, men kjører heller en gammel Bimmer så ofte jeg kan, slik at kjærringa har mer glede av opelen enn meg. At det må byttes slite-deler og at en og annen ting ryker på en 10 år gammel bill er vel ikke unormalt. Sant nok har JEG byttet motor i denne kebab-tralla til kjærringa, men jeg kan ikke påstå et dette er en generelt dårlig bil, langt ifra. Dyre slitedeler er bare tull, selvfølgelig koster slitedeler mer på denne en på en gammel japse men så er vel kvaliteten mye mye bedre også. Det finnes ikke antydning av rust på denne bilen, og det intriøret og alt utstyret som denne bilen har skal du lete lenge etter i en familiebil anno 2007 / 2008, sikkerheten er bra også. Nei jeg måtte nok bite i det sure eplet og spise mine ord, og innse at denne bilen er faktisk en solid og driftsikker bil som har gitt meg noen fine år bak rattet nå.
chrbje76 Skrevet Desember 1, 2008 Skrevet Desember 1, 2008 Med hensyn til driftsikkerhet og ekstra utgifter er dette den beste bilen jeg noensinne har hatt. Klart det er ikke den billigste bilen å drifte men jeg tar det glatt igjen på at det aldri dukker opp sånne 10 000 kroners overraskelser en gang i året slik det ble med mine andre biler. Kjørt fra 100 000 til 220 000 nå uten et eneste hikk eller problem utover slitedeler. Listen fra autopower har sikkert noe hold i hvirkeligheten, men det er en akkumulert liste og jeg har ikke hatt noen av disse problemene. legger man til at bilen har få til ingen nevneverdige irritasjonsmommenter og at den er veldig god å kjøre så er det vell verd de ekstra literne med olje den skal ha på service, de 2 ekstra tennpluggene og litt ekstra dyre vindusviskere , er jo tross alt en ganske stor bil så du slipper ikke unna med Polo størrelse på rekvisittene. Knall bil, hadde kjøpt den igjen, men det blir nok ny 5'er på meg denne gangen, håper den er like bra.
TJ Skrevet Desember 1, 2008 Skrevet Desember 1, 2008 legger man til at bilen har få til ingen nevneverdige irritasjonsmommenter og at den er veldig god å kjøre så er det vell verd de ekstra literne med olje den skal ha på service, de 2 ekstra tennpluggene og litt ekstra dyre vindusviskere , er jo tross alt en ganske stor bil så du slipper ikke unna med Polo størrelse på rekvisittene.Knall bil, hadde kjøpt den igjen, men det blir nok ny 5'er på meg denne gangen, håper den er like bra. Skal være veldig pirkete nå, men ekstra dyre vindusviskere er ikke noe problem da du kan få kjøpt bare viskergummien for noen små kroner. Ellers blir det nok E60/61 på meg neste gang, og håper de er like gode som de E39'ene jeg har hatt.
The_transporter Skrevet Desember 1, 2008 Skrevet Desember 1, 2008 e39 kan nok rulle godt over 200.000 før du må overhale.. OM motoren er blitt tatt vare på vel og merke.. jeg er temmelig sikker på at om du tar vare på motoren og bytter vannpumpe,oljepumpe og sånne ting med tiden så trenger du ikke overhale den før langt over 500.000 km
Hansh Skrevet Desember 1, 2008 Skrevet Desember 1, 2008 Kjører vår 98 mod. E39 520i ca. 30 000 km per år (Gått ca. 180 000 km) og skal godkjennes igjen nå. Var kun et par småfeil (slitedeler) samt sliten frontrute som var galt etter ca. 60 000 km. siden forrige kontroll. Ellers på disse to årene har det blitt skiftet ett hjullager, en abs sensor og kondenser til klimaanlegg utover vanlig service. Kondenseren var trolig gåen pga. at en stein eller noe har klart å lure seg inn gjennom grillen og torpedert den. ABS-sensor er en relativt vanlig feil på BMW, men er enkelt å skifte. Eneste plagsomme feilen er airbagsensoren i passasjersetet som ble skiftet rett før vi kjøpte bilen og som bare varte ca. ett år, trolig pga. kne i sitteputen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå