mudbug Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Jeg skiftet Diff. idag ved 89000 km. Farget på olje svart/brun. Jeg tror ikke på lifetime ojle. Jeg skal skifte automatolje nest gang.
Sir Hofstad Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Så helt grei ut... Men nå har jeg ikke kjent på den.
Lars89 Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Hadde holdt i noen mil til den der, men lifetime er det ikke. Bør skiftes hver 100 000 imo.
Gunnar Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 Hva er partiklene i den? Bobler eller metallstøv?
mudbug Skrevet November 28, 2008 Forfatter Skrevet November 28, 2008 Det er ikke boble, svart farge ligger i bunn. Jeg tror det slitasje fra metall. Brun aktig på overflate.
Richie85 Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 Kanskje litt OT, men hvordan er det med garanti ved et evt kardanghavari når man ikke har byttet olje, fordi man har fulgt BMW sitt system med "lifetime, non change" Nå tenker jeg på bil gått over 200.000km osv.. Bare tenker på dere som bytter denne olja, for om olja er full av spon og annet drit, så er ikke dette lønnsomt i lengden å kjøre med.. Igjen, beklager OT, men begynte å lure på dette.. heh
steinar84 Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 skjeldent man har garanti på en bil når den har trilla 200.oookm
Wolfeh Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 lifetime er vel lifetime? Og det betyr vel til bilen blir skrapa?
Andreas1 Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 Kanskje litt OT, men hvordan er det med garanti ved et evt kardanghavari når man ikke har byttet olje, fordi man har fulgt BMW sitt system med "lifetime, non change"Nå tenker jeg på bil gått over 200.000km osv.. Bare tenker på dere som bytter denne olja, for om olja er full av spon og annet drit, så er ikke dette lønnsomt i lengden å kjøre med.. Igjen, beklager OT, men begynte å lure på dette.. heh Da automatkassen skar seg på min forrige E39 ved 180.000 km var det null og niks å hente noe sted, verken hos forsikringen, NAF, BMW, venner, kjente, kone, foreldre, kollegaer, julenissen eller noen som helst andre. Er du i tvil om tilstanden på oljen din (det være seg kardang eller gir) så bestill skifte på neste service.
Brian Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 Har alltid lurt på hvordan det er å bytte olje på diffen, kan det gjøres mens den står montert på bilen? Er dette en krevende prosess eller er det som å skifte på motoren?
Lars89 Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 Selvfølgelig veldig varierende, men er NESTEN like lett som å bytte olje på motor. Skal gjøres mens den sitter på bil. Er enten tappeskrue eller så må du ta av difflokket. Skal normalt fylles til det renner ut av påfyllingshullet, men finnes mange forskjellige løsninger.
mudbug Skrevet November 30, 2008 Forfatter Skrevet November 30, 2008 Det tar ca. maks 1 time, men først må du kjøre noen runde for å få opp temperatur i diff før du skifter. Bilen parkerer på rammen som sammensatt av to 5x25 cm bjelke (se bilder) på fire hjuler Vasker godt områder utenfor fordi det er mye skitt inne i skrue og utenfor skrue.Løs fylleskrue og løsner tappeskrue i bunn. Sett på tappeskrue og fyller diff olje. skru tilbake fylleskrue. Da er det ferdig.Diff med ny ojle. NB! Jeg skifter også to ny pakninger på fylle- og tappeskrue. Itillegg må du ha ojlepumpe (biltema 129 kr) for å få opp oljen.
Richie85 Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 Takk for svar! Bare lurte på om noen hadde vært borti dette iogmed det er lifetime.. men takk ja! Er i grunn ikke usikker på hvordan det står til med olja men.. Vi lar det gå litt til;) Vet bilen ikke har hatt et vondt liv før meg og jeg er vel altfor snill med den stakkars..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå