robel Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 Har forstått at det betyr innpress på felgen og at det har noe med hvor "dypt" boltsirklene sitter i forhold til bredden på felgen.. (eller?) Men tallet vet jeg ikke hva betyr, for.eks ET 15... Noe som kan forklare meg dette på en grei måte, gjerne med illustrasjon Mvh Robin
Kentan-racing.com Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 ET forteller hvor mye felgen bygger.. si en felg med helt plant senter og ingen kant har for eksempel ET0 Og om du har sett drivhjulene på lastebiler så står bolt platen på ene kanten av felgen.. de felgene har minus ET et eller anna stort.. Vet ikke om min påstand nå blir riktig men i min teori så vil da det si at har du si ET15 så bygger kanten på bolt flensen 15mm.. Men ET kan å bare fortelle om hvor boltringen står i felgen.. Enkelte felger kan ha et35 og med flate eiker får du ikke på store bremser.. Da har noen felgprodusenter laget felger me knekk og svai i eikene selv om et fortsatt blir ET35 så ET kan være meget forvirrende.. om du søker opp prosjekt tråden min så er det ET35 18" 8.5" forann på den bilen Men har prøvd med "vanlige" 18" ET 35 felger og de passet ikke.. Så enkelt og greit fortelle vel et hvor felgen ca havner..?
Øyvind L. Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 Står pent forklart litt om felger her: http://www.bmwccn.no/rogaland/felginformasjon.html
robel Skrevet November 28, 2008 Forfatter Skrevet November 28, 2008 Takk til begge 2, nå skjønner jeg hele greia :]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå