Gå til innhold

Hylle - E32 740i


hylle
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 244
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, har fått bud på 90.000,-

.. neeeeh :) hehe.

Trodde jeg hadde betalt svinghjulet hos turner motorsport, fikk mail om at de ikke har fått betaling, å derfor ikke sendt det, og jeg har venta på det nå i snart 3 uker! hehe,. må skrape sammen 7000 så jeg kan få kjøpt det, ellers blir det ikkeno manuell på meg!! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heheh, mange som sier det. godt jeg er spesiell og vil ha det på min egen måte.,

Det finnes egentlig mange grunner.

-høyere verdi på bilen

-lavere vekt

-kontrollert kjøring

-bedre aksellerasjon (i tillegg til lavvektsvingghjul).

-mer gøy og kjøre på bane

-lei av automatgir.

stort sett. i tillegg slipper jeg å tenke på girkassehavari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du mener det at du får en mer kontrollert kjøring med manuelt, så er du ikek flink nok bak rattet ;) Kan få en like kontrollert kjøring med automat som manuelt om du kan kjøre automat =)

Og høyere verdi på bilen ser jeg ikke helt,d a de bilene med automat ligger som regel høyere i pris en tilsvarende biler med manuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt automat gir ca 40.000km de sisste 8mnd. forskjellen er bare at det endel mer krefter i en 740 enn en 730, 730'en behersket jeg mye bedre enn 740'en, fordi 730en bruker så lang tid på og aksellerere opp, mens med 740en går det MYE fortere. en helt annen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og høyere verdi på bilen ser jeg ikke helt,d a de bilene med automat ligger som regel høyere i pris en tilsvarende biler med manuelt.

Vet ikke helt hvor du har denne sammelingningen ifra, fordi 740 er aldri levert med manuell gir.

hvis du da tenker på 730 med manuell kontra 730 automat så har det egentlig lite og si, siden 730 er en helt annen bil enn 740.

At du er eier av den eneste manuelle 740en i Norge gir en liten prisøkning er jeg ganske sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg igang omsider igang med ombyggingen til manuell gir, har slitt en god stund med og få ned automatkassen, mye fordi jeg har vært alene, men fikk endelig hjelp nå på tirsdagen av to kompiser, så da kom automatkassen ned ved hjelp av en meter forlengere, latmannsarm. automatkassen er solgt, så nå er det ingen vei tilbake! hehe.

legger inn bestilling nå idag på svinghjul, og et nytt boltsett for monteringen av girkassen, samt ny girolje, så skal jeg få lagt inn bestilling av nye bolter til svinghjulet og trykkplata, samt en svinghjulslås. svinghjulet blir forøvrig ikke i aluminium før til sommeren tenker jeg, starter med et originalt selvfølgelig pga pengemangel.

Får vel slenge ut noen bilder sånn etterhvert som det går fremover, blir vel bytte av pedalsett imorgen mens jeg venter på resten av delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble da til at jeg kjøpte m5 svinghjul fra koed, siden det var på billigsalg, og at det mest sannsynlig ville passe på motoren.. vel, det passer. men clutchen (trykkplate og lamell) er 265mm, og e39 m5 er 240!!! Forstå det den som kan??

Fikk heldigvis bytte inn koblingen jeg hadde i en ny kobling som passer hos Koed,

Ellers er alt annet er klargjort, mangler kun og hive opp clutchen og girkassen samt lufte clutch. å så er det tut og kjør.

For spesiellt interreserte så har jeg gjort følgende.

Laget en kobling for kjølevannet som går til automatkassen slik at det bare sirkulerer.

Byttet olje på girkassen. veldig enkelt.

angående det elektriske så lar jeg bare den gule knappen som står på automatspaken ligge, perfekt for og unngå tyveri, bare åpne opp girmancheten og sette bilen nedover i drive eller i gir. bilen starter kun når den står i P og N.

Noen som vet at det vil fungere ikke fungere? jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at det må funke!

-hylle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

send en PM til AndersLien. han måtte laske 2 av punktene på pluggen til autokassa.

ellers interessante greier! legg gjerne ut beskrivelser av det du gjør, spesiellt når du finner ut hvordan ting skal gjøres, slik at jeg slipper å gå i samme fellene som deg når jeg skal bygge om. 8)

ang. diameter på clutch er såkalte "performance clutcher" med liten diameter.

og hiv gjerne ut ei liste med deler du angrer på at du ikke kjøpte før du begynte på ombygginga. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...