Kimmit Racing Skrevet Desember 5, 2008 Skrevet Desember 5, 2008 må aldri finne på å dytte den akslinga inn mot torpedo veggen!! Dytter du litt for langt får du den aldri tilbake uten å bøye den eller skrape den opp...det eg gjorde var å borre hull i enden av akslinga, gjenge opp hullet, skru i ei skrue, få tak med eit eller anna å drog den ut... når eg hadde skifta vippe armen sveisa eg berre igjen hullet på akslinga, pussa ned sveisen å satte på plass alt samma ver forsiktig når du jobber med akslinga...er lett å bøye den...blir ikkje fult så enkelt å få den på plass da... helt korrekt for og få den ut:-)lønner seg og kjøpe ny stang ca 350kr
|Ole| Skrevet Desember 5, 2008 Skrevet Desember 5, 2008 må aldri finne på å dytte den akslinga inn mot torpedo veggen!! Dytter du litt for langt får du den aldri tilbake uten å bøye den eller skrape den opp...det eg gjorde var å borre hull i enden av akslinga, gjenge opp hullet, skru i ei skrue, få tak med eit eller anna å drog den ut... når eg hadde skifta vippe armen sveisa eg berre igjen hullet på akslinga, pussa ned sveisen å satte på plass alt samma ver forsiktig når du jobber med akslinga...er lett å bøye den...blir ikkje fult så enkelt å få den på plass da... helt korrekt for og få den ut:-)lønner seg og kjøpe ny stang ca 350kr Takk takk Kjøpe ny stang er sikkert ikkje dumt nei Er ikkje overkill på pris heller
icc Skrevet Desember 5, 2008 Skrevet Desember 5, 2008 Hva er dette for tull? Den enkleste måten er å slakke litt i toppboltene for så å enkelt dra akslingen at og fram. Driver du å drar den at og fram mens boltene er stramma på rett moment risikerer du å ødelegger akslingene eller noe annet. Toppen er i alu og ingenting skal tvinges noen vei på den. Om jeg ikke husker feil så er det også olje inni disse akslingene. En liten ting til. Alle toppbolter er ikke strekkbolter og trenger derfor ikke byttes. Originalt kom i alle fall prefacelift motorene med vanlige toppbolter. Du kan fint ta akslingen mot torpedoveggen, selv har jeg laga et lite tjuvtriks: Mekka to små hull i torpedoveggen som jeg har satt gummitropper i under isolasjon. Så hvis jeg må bytte en vippearm kan jeg omså dra akslingene inn i bilen.
|Ole| Skrevet Desember 5, 2008 Skrevet Desember 5, 2008 Hva er dette for tull? Den enkleste måten er å slakke litt i toppboltene for så å enkelt dra akslingen at og fram. Driver du å drar den at og fram mens boltene er stramma på rett moment risikerer du å ødelegger akslingene eller noe annet. Toppen er i alu og ingenting skal tvinges noen vei på den. Om jeg ikke husker feil så er det også olje inni disse akslingene.En liten ting til. Alle toppbolter er ikke strekkbolter og trenger derfor ikke byttes. Originalt kom i alle fall prefacelift motorene med vanlige toppbolter. Du kan fint ta akslingen mot torpedoveggen, selv har jeg laga et lite tjuvtriks: Mekka to små hull i torpedoveggen som jeg har satt gummitropper i under isolasjon. Så hvis jeg må bytte en vippearm kan jeg omså dra akslingene inn i bilen. EG hadde ikkje tatt sjangsen på dette, men det er meg.
Olav Otterlei Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Knekte de to fremste vippe armene på min bmw! Dette kommer mest sansynlig av høyt turtall over lengre tid. Jeg kjøpte to nye vippearmer, angra på at jeg ikke kjøpte tolv nye egentlig. og nye ventilstenger kjøpte jeg. Ventilstengene skal draes ut gjennom kamdrevet og ut gjennom grillen. Toppboltene skal IKKE løsnes. Bruk litt varme på hver brakett til ventilstanga. Drei ett hull ja som forklart og ordne deg med ett system der det er enkelt å dra ut stanga. De sitter meget godt. Smør litt gris på de nye stengene før du monterer, og prøv av vippearmene går innpå lett før montering. Blend oljehullene i toppen så ikke rusk kommer nedi. Ikke prøv deg på dette alene..vær helst to personer. Etter montering skal venilene justeres 0.25 inn og 0.25 på utblås på KALD motor. Lønner seg å skifte filter og olje men trengs ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå