Rayman Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 Noen som har en løsning på å få av den j... skruen nr.4 her? er den links? Har prøvd det meste nå men den vil ikke av! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 Er en mutter, og spørs hvilken side av bil den sitter på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayman Skrevet November 29, 2008 Forfatter Share Skrevet November 29, 2008 Er en mutter, og spørs hvilken side av bil den sitter på. Takk, dette var jo til stor hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 den der sitter nok godt ja... LOL Her trengs det forlenger til latmannsarm og masse 'power', Kjenner en kar som bruker å låne ut garasje med løftebukk, en dag hadde han et par unggutter som skulle skifte hjullager og men fikk ikke av denne muttra. De hadde svetta en hel dag med CRC, varmepistol og forlenger på latmannsarm som de hoppa på LOL. Men nei..... Fyrn kom hjem og spurte om de trengte hjelp, ja de gjore nu egentlig det da. Karn tar latmannsarmen og rykker til med full kraft, spjong så var muttra løs. Tipper denne muttra er skrudd til med samme retning som hjulboltene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 Fra spøk til revolver; sjekk denne; http://zoso.no-ip.org/318i-frontwheelbearing.html Til E30, men sikker noe av samme prinsippet. Har sent deg PM med ei PDF fil med instruksjoner fra BMW TIS programmet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 J. Hofstad, noen ganger er du veldig informativ... Trådstarter, de er ikke links, husk og fjern låseblekket, så du får pipa på skikkelig. Rustløser (f.eks WD40) og noen slag på pipa, mens den er tredd over mutter + latmannsarm gjør mye. Og gi mutter noen slag (ikke slå direkte på mutter) er flott når muttere / bolter sitter. Muttertrekker er og ett godt hjelpemiddel. Husk og la bilen stå på bakken når du løsner denne, og ikke vær redd for og ta i.. Merk; Den sitter godt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 J. Hofstad, noen ganger er du veldig informativ... Trådstarter, de er ikke links, husk og fjern låseblekket, så du får pipa på skikkelig. Rustløser (f.eks WD40) og noen slag på pipa, mens den er tredd over mutter + latmannsarm gjør mye. Og gi mutter noen slag (ikke slå direkte på mutter) er flott når muttere / bolter sitter. Muttertrekker er og ett godt hjelpemiddel. Husk og la bilen stå på bakken når du løsner denne, og ikke vær redd for og ta i.. Merk; Den sitter godt. He-he... Mente du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 Hehe ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayman Skrevet November 29, 2008 Forfatter Share Skrevet November 29, 2008 Takk for bra tilbakemeldinger, den DIY`en var bra å se på så en får eit lite innblikk. Får prøve på nytt i mårra med en lang latmansarm og slegge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 Hadde et lignende problem selv, men det var ikke en bmw, uansett hvor mye kraft vi brukte så ville den ikke gå av. vi trødde til med gassbrenner, det gjorde forsåvidt susen når det ble varmt nok! Når det blir varmt nok utvider det seg. og så får du bare håpe at kun mutteren blir varm (varmere enn det andre) så vil det nok gå! får det billig på feiltema! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 Og, i hverste fall så er mutteren av magnesium om jeg ikke tar feil, så den lar seg ødlegge. Jeg har blitt nødt til å gjøre det på den ene siden på min e39. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 Når du endelig har fått av den så kan du glede deg til å få løs drivakslingen fra splinsen i navet Mutteren tar du med latmannsarm som du trer et langt rør over eller en skikkelig muttertrekker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayman Skrevet November 30, 2008 Forfatter Share Skrevet November 30, 2008 Når du endelig har fått av den så kan du glede deg til å få løs drivakslingen fra splinsen i navet Kan eg låve deg er den jeg sliter med nå Mutteren kom nokså lett etter en runde me gassbrenneren og en lang latmansarm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet November 30, 2008 Share Skrevet November 30, 2008 Når du endelig har fått av den så kan du glede deg til å få løs drivakslingen fra splinsen i navet Kan eg låve deg er den jeg sliter med nå Mutteren kom nokså lett etter en runde me gassbrenneren og en lang latmansarm Bruk en tersj rundt navet. Skru den til, det du makter å gi den et slag med hammer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayman Skrevet November 30, 2008 Forfatter Share Skrevet November 30, 2008 Når du endelig har fått av den så kan du glede deg til å få løs drivakslingen fra splinsen i navet Kan eg låve deg er den jeg sliter med nå Mutteren kom nokså lett etter en runde me gassbrenneren og en lang latmansarm Bruk en tersj rundt navet. Skru den til, det du makter å gi den et slag med hammer. hmm prøvde dette, det som skjedde var at stanga/bolten inni midten gidde etter, den ble presset ut på baksiden. Har tatt av hele armen nå, tenkte å ta den med på verksted, må vel ha presse for å få på den nye uansett så kan de ta den gamle av i samme slengen også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå