wektyr Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 Jeg har et tilbud om å kjøpe min onkels BMW 318i, 97 mod til 50.000,- Bilen er gått 115.000km. Det skal ikke være noe rust eller andre problemer med bilen. Det er nylig skiftet eksosanlegg. Dette er utgaven med registerkjede, så motoren skal visstnok være rimelig robust. Er dette et godt kjøp? Hva kunne han forventet å fått for denne bilen?
Ad|oS Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 Ligger en del slike på nett så du kan jo sjekke litt priser på finn og autodb, men er ingen upris med 50tusen for den. Hvordan er den utstyrt og er det noe styling/felger eller lignende på den? Servicehefte? Er ikke mange E36 med såpass lav km-stand, så hadde vært greit å fått dokumentert det... Bilder?
wektyr Skrevet November 30, 2008 Forfatter Skrevet November 30, 2008 Har desverre ingen bilder, men har sett km selv. Det er jo onkelen min som selger den, så tviler på at han prøver å lure meg for å si det sånn Han er i midten av 50-åra, så lite med styling der i gården. Men er både vinter/sommerdekk, originale felger går jeg ut i fra. Servicehefte er fulgt, på merkeverksted. Kan også legge til at bilen har hatt to eiere, begge over 40 år. Men vet at min onkel har en litt "aktiv gassfot", og er allergisk mot å ligge bak noen biler. Men nekter å tro den er kjørt hardt av den grunn.
Ad|oS Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 Tenker ikke at han vil lure deg, men evnt tidligere eier eller noe sånn. Men er det servicehefte er du relativt trygg. En aktiv gassfot er ikke noe problem, så lenge den ikke er "herjekjørt" Tåler å bli kjørt litt hardt, bare motoren er varm
Torbjørn H Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 Er det sedan eller coupe? 50k er ingen upris for en bil med den km standen. Men man får en bra mye morsommere bil for 50 lapper
Lars89 Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 50k er forsåvidt en bra pris det med tanke på alder og km-stand, så hvis 318i er nok motor for deg er det bare å kjøpe. Ville personlig kjøpt en 318is eller 320, men de har selvfølgelig gått litt til den prisen.
hauken Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 dette høres ut som et meget fornuftig kjøp,du blir nok ikke lurt av din egen onkel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå