semmern Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 Bilen min er steike lav foran, spesielt nå på vinteren med 15" vinterdekk! Forrige eier fikk senket bilen, med godkjent senkesett og slikt, ikke helt klart hvor mye den er senket, men det er mer enn nok ihvertfall! Sitter 16" dekk på sommerfelgene, noe jeg syns går greit, men med vinterdekkene på skraper bilen nedi både foran og mellom hjulene bare jeg kjører over den minste hump! Dette er noe helt jævlig upraktisk, og jeg lurer på om det går an å heve den på noe vis, den er senket mer foran enn bak, og jeg syns det kan se litt jalla ut til tider, så noen cm foran hadde gjort mye! Har null erfaring med senkesett og justering av slikt..hva er det i tifelle som må byttes hvis ikke senkesettet er justerbart? Her er bilen med sommerdekk:
///MPower Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 du må nok på med org fjærer for å få hevet den
lloydsb Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 du må nok på med org fjærer for å få hevet den vil å godt får det. Så bilen kan brukes på norske veier Man tenker ofte kun på utseende.. Får mye senking er ikke bra! Min bil subbet noe jevli når jeg handla den.. senk samt feil innpress på felgene fra forrige eier..
E30_Dale Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 Står den ineoverbakke eller er det 80-20 senk? Såg så tung ut i snutepartiet...
S.Arnesen Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 den der er vel orginal bak? syns ikke den så så lav ut foran jeg da, mangler 20/30mm bak bare...
-Vegard- Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 ikke frekt ment, men det der så helt fælt ut. den må da stå på org fjærer bak? jeg har justerbart senkesett på min, og den er LAV. har likevel null problemer med dumpler osv. Blir litt verre når snøen lager svære kuler men..
Pelton Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 Aner jeg kappsenking foran? Ikke pent. Kjøp deg et komplett senkesett og bytt om så er tilfelle. D.v.s dempere og fjærer, rundt om. Med f.eks. 40/40senk vil bilen bli høyere foran, penere, bedre å kjøre. Og høy nok året rundt!
///Mysild Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 ville senket den mer bak bare, for da "løfter" fronten seg mer... evt bare satt inn de gummiklossene du får på biltema som gjør bilen stivere og hever den litt
Ralph Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 Det der ser jo ut som 60mm eller mer forran.. Jeg hadde 60/60 senk på min med orginal dempere før.. Dette var alt for mykt i forhold til hvor lav bilen var. Har nå byttet til bilstein dempere med 35/35 fjører, bilen ble en god del stivere men bevarte comfort. kjører med 35/35 og 18" felger i vinter, så langt har det fungert fint Vil anbefale å gjøre det samme om du vil ha den litt høyere. Kjøpe orginale igjen er bare bortkasta spør du meg.
semmern Skrevet November 30, 2008 Forfatter Skrevet November 30, 2008 Hehe, det ser nok litt ekstra drøyt ut her, for den står i nedoverbakke. Men det er fremdeles jævlig lavt foran! I morgen skal jeg ta turen ut i bilen og hente godkjenningspapirene, så skal jeg finne ut av hvor lavt den er senket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå