umotorsport Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 Har en 97. 520IA, har nå kjøpt meg multifunksjonsratt så lurer på hva man trenger for og få cruise control og ca. pris på dette? Har hørt noen rykter om at alt til cruise controllen sitter der om man ikke har multifunksjonsrattet også men dette kan da ikke stemme? Er det virkeli så enkelt?
nimitz Skrevet Desember 1, 2008 Skrevet Desember 1, 2008 Hvist bilen ikke er utstyrt med cruisekontroll fra ny av så vil jeg ikke tru at det sitter noen styrings enheter der. Er en del jobb og penger og ettermontere. Det er noen styrings enheter som må på plass og disse koster flesk.
umotorsport Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Skrevet Desember 1, 2008 var det jeg tenkte meg ja. takk for svar.
tomerikk Skrevet Desember 1, 2008 Skrevet Desember 1, 2008 Kontrollenheten sitter i bilen. det du trenger er justeringsmotoren og ett lednings sett om det ikke er montert. Ta en titt på gasspjeld å se om det går to bowdenkabler inn på det.
umotorsport Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Skrevet Desember 1, 2008 det var en gledelig nyhet. på gasspjeldet så går gasswiren innpå et spor og under det så er det et ledig spor, på toppen av gasspjeldet sitter det en mindre wire som går inn på en boks som ligner på den actuatoren til cruise controllen, men dette er kankje noe choke greier?
tomerikk Skrevet Desember 1, 2008 Skrevet Desember 1, 2008 Det er motoren til antispinn, Cruicekontrollmotoren ser lik ut og skal gå på det ledige sporet på gass spjeldet. Du finner ofte brukte motorer på e-bay og kabelsett koster ca. 900,- kr. på koed.no
umotorsport Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Skrevet Desember 1, 2008 Okei. Takk skal du! Når jeg først har denne tråden, hvor sitter styreenheten til cruise`n da?
bmw pat Skrevet Desember 1, 2008 Skrevet Desember 1, 2008 Hei sann. Det er flere systemer ute å går her. Hvis din bil er produsert før 09/97 så trenger du et komplett ettermontering sett. Disse koster ca 6000 kr hos koed. Hovedinnholdet er styresentral, actuator(den lille elmotoren), sensor til bremsepedal, ledningsnett. Det er tre forskjellige installasjonsett til e39. Det ene går frem til 02/96, det andre fra 02/96 til 09/96, det tredje fra 09/96 til 09/97 Biler produsert mellom 09/97 og 09/98 kan ikke ettermontere cruise controll (ifølge etk) e39 produsert etter 09/98 er pre wired, og det er bare til å montere multiratt for å få cruise controll. Viktig å tenke på hvis du har tenkt å montere ett ratt du har kjøpt brukt er at det fins flere forskjellige airbaig typer i e39. Nyere modeller har dual stage airbag, disse kan ikke monteres i en bil som har single stage airbag orginalt. Skillet går i 03/99. Biler produsert etter dette har dual stage airbag
umotorsport Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Skrevet Desember 1, 2008 Takktakk for meget utfyllende info bmw pat. Bilen min er produsert 03/97 så da trenger jeg hele settet, men tror ikke jeg er så nødt til og ha cruise at jeg gir 6000,- for det:) Styret er fra en 97. mod så da skulle jo det gå greit.
umotorsport Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Skrevet Februar 5, 2009 Har nå endelig fått montert multifunksjonsrattet mitt, men styringen til cd spilleren fungerer ikke. Mangler flere ledninger i stikket som sitter under rattstammen. Noen som vet hva mer som trengs for og få det til og fungere?
pallen Skrevet Februar 7, 2009 Skrevet Februar 7, 2009 Jeg har evt cruise controll motor m wire hvis du trenger. 400,- Send p.m.
umotorsport Skrevet Februar 7, 2009 Forfatter Skrevet Februar 7, 2009 du har ikke resten jeg trenger også da?
moenes1 Skrevet Januar 17, 2013 Skrevet Januar 17, 2013 Er det noen måte å teste om servoen til CC'en er røket?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå