Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :)

Har lest at for å bygge om til 5 bolts på e30.

Så må man enten ha e30m3 understell, eller kan man gjøre følgende.

E36 fjærbein forran, med e36 m3 3,2l bærearmer forran.

Og Nav og bremsekive fra e30 m3 bak?

Er det alt som skal til ?

Og ett annet spørsmål, om jeg bygge om til 5 bolts, kan jeg da hive på 9x16 et14 da?

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hvis du har tenkt til å bruke E36 M3 bremser foran, så er det stor sjanse for at du ikke får på felgene. Det er veldig få 16" felger som går på E36 M3 bremser. Bruker du andre bremser, så skal det ikke være noen problemer med de felgene.

Skrevet
Jeg sjekket opp i dette. De bygger 4cm ut. dvs ingen kant felg hvertfall

Spacer bygger 35mm. Så noe kant felg er vel ikke så lurt nei. :D

Skrevet
Hvis du har tenkt til å bruke E36 M3 bremser foran, så er det stor sjanse for at du ikke får på felgene. Det er veldig få 16" felger som går på E36 M3 bremser. Bruker du andre bremser, så skal det ikke være noen problemer med de felgene.

Jeg mente ikke at jeg skulle bruke m3 bremser.

Vanlig e36 fjærbein og M3 bærearm.

M3 bærearmen hjelper til og sentrere hjulte i hjulbuen.

Skrevet

Jeg vet hva du skrev, men jeg sa at hvis du skal bruke M3 bremser, så kan du få problemer. Det var bare et tips, da mange også velger å bruke bremsene fra M3.

Skrevet

Jeg bygde om mine bærebruer bak til 5 bolt, brukte vanlig nye e30 hjulager og m3 nav, gikk som hans i grete det :-)

Vurderer å selge disse bruene hvis det kan være int for trådstarter?

Er pulverlakkerte svarte..

Send e en PM om det er int.

Skrevet
kan man ikke bruke bakstillinga til 318 compact ogsa? bare for og ha flere losninger apne...

e36 318 compact om det var uklart for noen

318 compact har vell trommelbrems?

Det vil jeg ikke ha ;>

Men har hørt det funker ja.

Skrevet
Jeg bygde om mine bærebruer bak til 5 bolt, brukte vanlig nye e30 hjulager og m3 nav, gikk som hans i grete det :-)

Vurderer å selge disse bruene hvis det kan være int for trådstarter?

Er pulverlakkerte svarte..

Send e en PM om det er int.

hva gikk du for foran? :wink:

Skrevet

Foran så har jeg E36 M3 nav med Bilstein Coilovers, bruker de M3 3.2 bremsene med flytene skiver.

Har ikke noe særlig lyst til å forlate 17" felger..er passe det på en e30 synes nå jeg da.

• 4 months later...
Skrevet

Tar opp igjenn denne tråden. Mulig dette har vert tatt opp før, men jeg prøver uansett.

Har tenkt litt på ombygging på min e30 fra 4 til 5 bolts nav. Fremme har jeg alt som skal til for 5 bolts. Bak er det verre med.

Har tenkt litt på å sveise igjenn 4*100 hullene i navene, deretter sende de inn og få de borret opp i 5*120. Regner med at jeg skal klare å skaffe skiver til de, kanskje i fra 3 eller 5 serie...?

Noen som har noen formening om dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...