bmw*327* Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 Skulle hatt tak i no gjengestang til å bruke som topplokksbolter. noen som vet hvor jeg får kjøpt dette, må vel være i 12.9 kvalitet eller hva det nå heter.. vet om ARP bolter men det er så dyrt... vet ikke om dette er så lett å skaffe, men spør alikevell.... Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 Interisangt spørsmål, venter iherdig på svar her eg og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw*327* Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2008 ja, hadde ikke dette vert en ganske bra løsning istede for å bruke masse penger hver gang toppen er av...? håper på svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 den dimmen får du både på wurth og hos heiderich (rørhandler), men jeg vet ikke om disse gjør samme nytte, for det er vel snakk om litt moment og greier her, er vel en grunn til at det nå i dag heter strekkbolder skulle jeg tro. Tror jeg personlig ville valgt originalt tilpassede bolter, som er produsert for det de skal brukes til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 Er vel ikkje så mange som bruker strekkbolter når det er snakk om blåse hjelp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 Eneste gjengestanger jeg vet om er som smør... Kan bøye med lillefinger og holder neppe 5.5 en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 Ok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Desember 1, 2008 Share Skrevet Desember 1, 2008 Er vel ikkje så mange som bruker strekkbolter når det er snakk om blåse hjelp? Det skal ikke jeg svare på, men jeg tror nok kanskje strekkbolter som er lagt for den motoren er mer holdbare en gjengestenger du kapper med en baufil på 10 sekunder, strkkboltene er vel herdet på en litt annen måte en de aller fleste gjengestenger man får på markedet. Mulig jeg tar helt feil her..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 2, 2008 Share Skrevet Desember 2, 2008 Arp bolter trenger man ikke bytte hver gang toppen er av da. Man må vel kort og godt bare finne ei sjappe med masse hardware,evt få dem til å bestille opp. Mener en kompis av meg fikk tak i 12.9 enten lange bolter eller gjengestenger som han brukte på en 325ix turbo,og det funka greit det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw*327* Skrevet Desember 2, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2008 336 mik - vet du hvor han kjøpte disse stengene/boltene? Må selvfølgelig være i riktig kvalitet, altså så sager man vell ikke over dem på 10 sekunder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Desember 2, 2008 Share Skrevet Desember 2, 2008 Eneste gjengestanger jeg vet om er som smør...Kan bøye med lillefinger og holder neppe 5.5 en gang. da vet ikke jeg hva du har vert borti.. men di vi bruker på jobben som er vanlig galva er 8.8 kvalitet. det finnes og sorte stenger som er merket hvite i enden. dem er 10.9 jeg har ennå ikke sett gjenge stenger i bedre kvalitet men det finns helt sikkert! hele poenget er jo å gå bort fra drittpatenten med bolter og over til "studs" så tanken er god. ellers er jo trikset å bruke 12.9 umbrako du får du billig i alle lengder og dim. (men som sagt da belastes blokka mer en ønskelig) si fra om noen finner stenger i 12.9 er det jo lett å lage custom muttrer og skiver i egnet matrial Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Desember 2, 2008 Share Skrevet Desember 2, 2008 En jernvarehandel burde klare og skaffe 12.9 kvalitet på gjengestenger. Og kutte dette for så og gjenge opp igjen om man har bommet på kuttingen er ikke ett problem, med rett verktøy på plass. Ett veldig godt forslag og jeg er meget spent på hva utfallet blir angående dette. Desverre kan jeg ikke nok om material teknikk for og bedømme/vurdere om dette er en fullverdig løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Desember 2, 2008 Share Skrevet Desember 2, 2008 Eneste gjengestanger jeg vet om er som smør...Kan bøye med lillefinger og holder neppe 5.5 en gang. da vet ikke jeg hva du har vert borti.. men di vi bruker på jobben som er vanlig galva er 8.8 kvalitet. det finnes og sorte stenger som er merket hvite i enden. dem er 10.9 jeg har ennå ikke sett gjenge stenger i bedre kvalitet men det finns helt sikkert! hele poenget er jo å gå bort fra drittpatenten med bolter og over til "studs" så tanken er god. ellers er jo trikset å bruke 12.9 umbrako du får du billig i alle lengder og dim. (men som sagt da belastes blokka mer en ønskelig) si fra om noen finner stenger i 12.9 er det jo lett å lage custom muttrer og skiver i egnet matrial Kan kontrllere hva som leveres jeg. Men annet enn studs, som jeg egentlig ikke skjønner vitsen med, skjønner jeg egentlig ikke vitsen.... Koster ca 13 kr stk for ordenlige bolter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Desember 2, 2008 Share Skrevet Desember 2, 2008 En jernvarehandel burde klare og skaffe 12.9 kvalitet på gjengestenger. Og kutte dette for så og gjenge opp igjen om man har bommet på kuttingen er ikke ett problem, med rett verktøy på plass. Ett veldig godt forslag og jeg er meget spent på hva utfallet blir angående dette. Desverre kan jeg ikke nok om material teknikk for og bedømme/vurdere om dette er en fullverdig løsning. vi handler mye fra maskinforretningen i haugesund, mener det var dem som sa di bare kom i 10.9.. men alt kan lages og alt kan skaffes for penger vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Desember 2, 2008 Share Skrevet Desember 2, 2008 Eneste gjengestanger jeg vet om er som smør...Kan bøye med lillefinger og holder neppe 5.5 en gang. da vet ikke jeg hva du har vert borti.. men di vi bruker på jobben som er vanlig galva er 8.8 kvalitet. det finnes og sorte stenger som er merket hvite i enden. dem er 10.9 jeg har ennå ikke sett gjenge stenger i bedre kvalitet men det finns helt sikkert! hele poenget er jo å gå bort fra drittpatenten med bolter og over til "studs" så tanken er god. ellers er jo trikset å bruke 12.9 umbrako du får du billig i alle lengder og dim. (men som sagt da belastes blokka mer en ønskelig) si fra om noen finner stenger i 12.9 er det jo lett å lage custom muttrer og skiver i egnet matrial Kan kontrllere hva som leveres jeg. Men annet enn studs, som jeg egentlig ikke skjønner vitsen med, skjønner jeg egentlig ikke vitsen.... Koster ca 13 kr stk for ordenlige bolter... sjekk opp du mulig jeg misforsto deg her nå. men 12.9 bolter er jo i handel, så evt er det jo "bare" å kutte hodet, gjenge å lage seg egne muttrer så har man billige 12.9 studs om det er målet. arp har vel vist seg å tåle langt mere, men det for vel bli en annen diskusjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå