generals Skrevet Desember 1, 2008 Skrevet Desember 1, 2008 radiatoren min koker hver gang jeg kjører 5-600 meter, og det blir ikke varmt inne i bilen. det er ikke vannpumpa, har byttet den. temperatur måleren viser rødt nesten med en gang. noen som kan hjelpe meg? bmw 525i 1991. Takk
axor Skrevet Desember 1, 2008 Skrevet Desember 1, 2008 er det luft i systemet da? har du lufta det skikkelig?
axor Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 luft først hjelper det ikke er det nok termostaten som har hengt seg
generals Skrevet Desember 2, 2008 Forfatter Skrevet Desember 2, 2008 har lufta, men finner ikke ut hvor termostaten ligger.
kuanov Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 Vannpumpa har satt seg fast?? Det skjedde nemlig på min M52-motor, noen dager etter at jeg hadde skiftet. Dette pga. små plast-rester ifra den gamle pumpen... Men først kan du skru helt av lufteskruen på radiatoren, og få noen til å gi litt gass...da skal det være en stråle med kjølevann nedi der en plass...da er det hvertfall sirkulasjon, dvs. vannpumpa virker. Om det ikke kommer kjølevann, så er det enten tomt for vann, pumpa virker ikke...eller rettogslett så har du glemt å starte motoren
generals Skrevet Desember 2, 2008 Forfatter Skrevet Desember 2, 2008 det er ikke sirkulasjon, men vannpumpa fnker, det vet jeg. Er jo livfarlig å kjøre nå når det er frost ute og man ikke har varme i bilen, ser jo ikke noe:p
Fliid Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 Luft systemet. Foreta ett søk på forumet lufting+M50 . Du får nok treff og velge i ; ) Får du luftet , men koking fortsatt er ett faktum når du så skal kjøre igang, så se på sirkulasjon. Er det null sirkulasjon så har du ett vannpumpe problem. Om termostat har hengt seg i lukket stilling så skal det sive igjennom litt vann uansett. Helt 100% tett blir den ikke. Termostat er forøvrig lokalisert inne i plastikk dekslet som Inn/ut av radiator slangene er tilkoblet på toplokk. ; )
generals Skrevet Desember 2, 2008 Forfatter Skrevet Desember 2, 2008 takk skal du ha, skal se på det i morgen
generals Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Skrevet Desember 3, 2008 fant den ikke. Har bestilt verksted time, så den burde bli 100% trasig uten gullet mitt
Fliid Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 http://www.tocar.fi/images/11531722531.jpg Bak/inne i denne sitter termostat.
generals Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Skrevet Desember 4, 2008 tusen takk, nå vet jeg jo hvor den er:)
generals Skrevet Desember 6, 2008 Forfatter Skrevet Desember 6, 2008 fikk byttet, å alt er i skjønneste orden
generals Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Skrevet Desember 10, 2008 haha, måtte bytte radiator. den var rusta sund.. det va 5000 mindre i julegaver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå