Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hatt bilen hos BMW, og i den forbindelse påpekte de at venstre bærekule foran var utslitt og at bærearmsforingene bak var slitte

Hvilke deler er det jeg spesifikt trenger her, og hvor anbefales det å kjøpe dette?

Er så mye dill-dall i understellet, at jeg har ikke greie på det, men bare jeg får kyndig hjelp til å plukke deler så skal jeg alltids klare å få det byttet via bekjentskaper

Er forresten er 1999-modell 530 DAT vi snakker om her

Skrevet

Bærekule forran:

142.png

Del nr 11, også kjent som bærearm. Kula er ikke utskiftbar og staget byttes i sin helhet. Det staget får du i de aller fleste bildelesjapper i tillegg til BMW-spesialistene GS, Koed og Schmiedmann. Del nr 4 kalles kontrollarm/kontrollstag/casterstag/strekkstag.

Hva de mener med bærearmsforinger bak er jeg mer usikker på:

11.png

Del nr 14 er jo den nedre "bærearmen". Denne har etter hva jeg forstår ikke utskiftbare foringer og skiftes i sin helhet. Del nr 6 og 10 er bare støttearmer. Alternativt del nr 2 bærekulen, en ganske vanlig feil på E39. Defekte traverforinger er også ganske vanlig.

Skrevet

Fikk et sett med alle armene i bakstillingen og forstillingen på ebay i sommer til 4200 med frakt til norge. Sikkert litt mer med dagens dollar kurs men fortsatt billig. Funker bra, har kjørt med de delene i et halvt år nå.

Skrevet

En på BMWCCN frarådet alle å kjøpe den billige settet på ebay da enkelte deler var utstlitte etter kun kort tid og få kjørte km. Prisen er nesten for god til å være sann.

Jeg har lenge vært fristet til å kjøpe men er svært skeptisk. Kina-kvalitet håper jeg å unngå i det lengste og kjøper kun dersom det er en særiøs produsent..

Skrevet
Hva de mener med bærearmsforinger bak er jeg mer usikker på:

11.png

Del nr 14 er jo den nedre "bærearmen". Denne har etter hva jeg forstår ikke utskiftbare foringer og skiftes i sin helhet. Del nr 6 og 10 er bare støttearmer. Alternativt del nr 2 bærekulen, en ganske vanlig feil på E39. Defekte traverforinger er også ganske vanlig.

Sikkert nr. 10 de mener. Nr. 14 har jeg iallefall blitt forklart er bærebrua.

Skrevet

Bærearmsforinger bak er di på bildet nr.2

Standar at di blir slakke..

Enkle og bytte siden den sitter i aluminium,bare og varme den opp så utvider aluminiumen seg,og et klask med hammeren..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...