Firefighter Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Da har jeg et merkelig problem.....bilen tapper seg for strøm.....men så har jeg funnet ut at bakluka har stått åpen.....har ikke tenkt noe videre over det og tenkt som så at når den har stått åpen en natt er nok det en sannsynlig årsak.....men så har det skjedd igjen.....nesten ikke strøm på batteriet....og bakluka har på en måte åpna seg sjøl flere ganger....nekter å tro at det er jeg eller kona som ikke lukker skikkelig flere ganger...noen måte å måle med multimeter hvor mye strøm den tapper?? Eller kan det være en så enkel sak at batteriet er ferdig??
axor Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 for å måle hvor mye den tapper med multimeter kan du bruke det til og sjekke hvor mye den tapper ved og ta av minus på batteri. Ta + ledningen på minus kabelen og minus kabel på -batteri så ser du hvor mye den tapper.
DanH Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Dette har nå vært ett "topic" før. Sikker på at en ikke er borti "feil" knapp på knippet, når en låser bilen? Fort gjor.
tomerikk Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Kan være feil i grunnmodulen, typiske symtomer er dørlåser eller vinduer lever sitt eget liv. Somregel er det ett dårlig rele som gir feilen. legger ved en link til selger av de releene. der finner du og reperasjons anvisning under downloads. http://www.re-electronics.de/english/index.html
Fekzen Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Du kan testa att samtidigt som du mäter upp strömmen med en multimeter, rycka säkring för säkring. När du ser att det sjunker mycket så tittar du på vad just denna säkringen hör till för någon del på bilen. Mvh A. Fekzen
mathisen Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Hei Jeg hadde samme problem på min e39 for en stund siden. Den også tappet seg for strøm flere ganger. så jeg dro for å få sjekket om den tappet seg noe sted. men det var ingen feil å finne på bilen. Årsaken var bare at det var lite strøm på batteriet. og hver gang jeg stopper den så surrer det elektrikske en stund uansett, men det skal det gjøre. det er hukkomelser og slike ting. Jeg måtte bare få meg en skikkelig lader eller levere inn batteriet til lading hos dem. Det gjorde jeg og bilen har god etter det! Prøv å sett den i en god lader og bli SKIKKELIG ferdig oppladet.
Erik S. Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Jeg også slet med at batteriet ladet seg ut. Hos meg var det dårlig batteri!
Firefighter Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Skrevet Desember 3, 2008 flott...takk for svar folkens....at jeg har trykket på feil knapp på fjernkontrollen er utelukket det kan jeg garantere at jeg ikke har gjort..... har en mistanke til at batteriet er noe dårlig.....får feilsøke litt i morgen..
Tore Diesel Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 En annen ting som er en gjenganger på E39 er motstanden på vifta på klimaanlegget. Dersom denne begynner å ta kveld, så kan vifta stå å surre å gå med varierende styrke til alle tider, selv om tenningen ikke er på. Det er ikke alltid like lett å oppdage dette, for den kan begynne å gå en god stund etter at du har parkert og låst bilen.
Bonden Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 En ting som er vanlig på E39 touring er brudd i ledningsnett i bakluke gjenomføringer ,det er mulig at bakluka åpnes pga dette ,kjenner også til tilfeler der den åpner glasset når den settes i revers pga ledningsbrudd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå