ehrnst Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Heisann. Hadde et lite møte med en større fortauskant å det resulterte i en ødelagt kanal, forskjerm, to knuste felger, og en muligens ødelagt bakstilling(!) Jeg er redd bilen kan bli kondemnert å lurer på om noen kunne sjekket opp hva en 96 318tds touring er verdt. Info om bilen: 96 318tds touring kaross 270k motor 210 dobbel klima sportseter i skinn setevarme motorvarmer Mtech understell mtech plast grøftelys PDC bak ++
Espen M33 Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Tipper du vil bli forespeilet ca.60.000,- om den kondemneres.
ehrnst Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Skrevet Desember 3, 2008 æsj, dekker ikke lånet som er på den engang det! Ser de ligger fra 30 til 90k på nettet hvertfall. får vel bare vente å høre på dommen
Espen M33 Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Om de går etter rødboka så havner de nok rundt der. Men, det går an å argumentere for at din har mer utstyr enn hva som står nevnt som ekstrafaktorer i rødboka. En kamerat av meg fikk f.eks 10.000,- ekstra pga bilen hans hadde styling. Så rådet mitt er vel egentlig å ikke gi seg på første bud om man føler det er for lavt.
ehrnst Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Skrevet Desember 8, 2008 jaja, første budet fra if lød på 45k. noe som er totalt uaktuelt, jeg hadde vel heller sett for meg 70 eller noe i den duren. tror jeg har ca 60 i lån på den også
andreastrones Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 63.000 kr er estimert sum. Da er grunntaksten for en 1996 modell 318tds, kjørt 221.000 km, 48.000 kr. Som tillegg er det kun Touring (kr 8.000) og Klima (kr 7.000) som er gjeldende. Men du bør kunne presse prisen litt opp, siden din bil har utstyr som er verdt en del, som foreks motorvarmer, sportsseter i skinn, og "M-tech plast"...
ehrnst Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Skrevet Desember 9, 2008 hva mener du budet burde være på da, rødbokpris + evnt. utstyr? er det ikke faste "retningslinjer" de skal gå etter da, det må jo finnes en minimums pris. hehe. får jeg ikke dekket lånet er jeg jo nødt til å fikse det selv
milhouse Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 De bruker nesten ikke rødboka. De ringer ofte rundt til forhandlerne og snakker med de. Hva må du betale for å få en tilsvarende bil? Med mer eller mindre likt utstyr? Det er det du skal få igjen. EDIT: Markedet på en sånn type bil er jo ikke kjempe stort så det var relativt få på markedet. Du kunne jo gått for denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15496326&sid=xz1cabSZ2Bs409564&WT.svl=Link
ehrnst Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Skrevet Desember 9, 2008 jeg aksepterte ikke budet, så nå har de bestemt seg for å fikse den. jeg betalte 70 for den i fjor så det var lite aktuelt å gå for 40. for et par måneder siden lå bilene ute til rundt 60-90, men nå ser jeg de som lå der er solgt, nå er det faktisk biler der ute til under 40
Mexos Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 Har nok noe med sesongen å gjøre også. For meg er det uaktuelt å selge bil nå, for man får igjen mye mer etter april.
Espen M33 Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 Har du ikke betalt ned 10.000,- på et år? Hva er det for slags lån du har skaffet deg? Et sånt "få svar på minuttet" Lån opp til 250.000,- UTEN sikkerhet til kun 35% nominell rente!
ehrnst Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Skrevet Desember 9, 2008 joda, jeg har nok det. men jeg lånte egenkapitalen av fadern også. tipper jeg har 40 hos banken hehe, nei, ikke noeminuttlån. Mener det er AS Financiering som blei undertegnet hos forhandler.
ehrnst Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Skrevet Desember 11, 2008 da har de bestemt seg for å ikke fikse bilen alikavel:S blir deilig med restlån
Espen M33 Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 da har de bestemt seg for å ikke fikse bilen alikavel:Sblir deilig med restlån Du får be om utsettelse på nedbetaling hos din fader da. Krever vel litt mindre rente han kanskje? Men hva ble det til da, fikk du 40?
ehrnst Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Skrevet Desember 11, 2008 heldigvis rentefritt hos fatter. nei, jeg har ikke sagt noen ting enda. synes fortsatt prisen er alt for lav. lurer på å høre hva jeg kan få av kontanter + bilen. sånn i det store og det breie får jeg rett og slett ikke mange kronene da det skal bakes inn 6k i egenandel også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå