Sharif Skrevet Desember 3, 2008 Share Skrevet Desember 3, 2008 Jeg har da altså en 320d 99 mod, problemet startet med en webasto som ikke ville tenne, så jeg skule resette denne, den virket etter et par resettinger, men da sluttet mye annet i bilen og virke også, det startet med at markeringslysene i dashbordet for blinklys og fjernlys ikke virket, så jeg gikk løs på sikringsboksen for og finne en sikring til dette, jeg tok feil og dro ut sikringen til cd spilleren, etter dette sto det bare -DISABLED- på den og ingenting på den responderer når jeg trykker på den, vindusheisene virker heller ikke, det gjør heller ikke indikatoren for om dørene er lukket skikkelig, vindusviskerene virker heller ikke til slutt så nektet bilen og starte også, jeg fikk bilen tauet til et verksted for og ta diagnose og resette feilkoder, men de klarte ikke å få disse nevnte feilene til og rette seg opp, men de fikk ihverfall bilen til og starte. Er det noen som hvet om det er et rele som styrer disse enhetene? og muligens hvor jeg kan finne det releet? eller om noen har vert borti noe slikt tidligere, som kanskje hvet hvordan jeg kan fikse det? eller har noen forslag om hvor jeg kan lete eller begynne? takker for alle svar =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torfinn9990 Skrevet Desember 3, 2008 Share Skrevet Desember 3, 2008 Det er vel can bus på denne? Høres unektelig ut som en buss feil. Det er ikke noe rele på disse bilene. Alt går via bussen. Alle enheter kommuniserer med hverandre via en buss, som heter can bus. Bryterne er ikke direkte brytere men elektroniske enheter som sender telegrammer ut på bussen til aktuell mottaker. Det virker som det er noe feil på denne kommunikasjonen. Torfinn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharif Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2008 Det er vel can bus på denne? Høres unektelig ut som en buss feil. Det er ikke noe rele på disse bilene. Alt går via bussen. Alle enheter kommuniserer med hverandre via en buss, som heter can bus. Bryterne er ikke direkte brytere men elektroniske enheter som sender telegrammer ut på bussen til aktuell mottaker. Det virker som det er noe feil på denne kommunikasjonen. Torfinn takk =) Hvordan kan jeg gå frem for ordne denne komunikasjonen? er det mulig at jeg kan ornde det selv med carsoft? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharif Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2008 Nå skjedde det noe merkelig jeg skulle til og feilsøke litt nå netopp, så lit på noen releer, og lyste litt åpna sikrings boksen å så litt der, så kikket jeg på cd spilleren og så litt på volum bryteren, jeg trykket den inn og vips der funket den o vinduene og viskerene =) men jeg sitter fremdeles med feil som at indiaktorene for lys ikke virker og fjernbetjening for cd spiller på rattet virker ikke, og ikke indikatoren for om noen dører er åpne samt om det skulle være feil på noen lys, det er det jeg sitter igjen med :S noen som kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharif Skrevet Desember 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2008 Bump noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharif Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2008 Seriøst, vet det er mange smarte hoder her, er det virkelig ingen som har noen peiling på hvilken enhet som lager feilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Desember 10, 2008 Share Skrevet Desember 10, 2008 Du har selvfølgelig koblet bort webasto som trøbbelet begynte med ? hvis ikke gjør det først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharif Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2008 Jepp jeg har koblet den bort... men problemet er der fremdeles.. aner ikke hva som har skjedd her, men når jeg starter bilen står det "REG OFF" i displayet åp cd spilleren, tror dette kan bety noe som at den ikke har kontakt med noen av de andre systemene til bilen slik som multifunksjonsrattet og bilens klokke, siden klokken ikke vil synkronisere seg med den i obc'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharif Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2008 BUMP =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharif Skrevet Desember 12, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2008 Hjelp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharif Skrevet Desember 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2008 Kan noen som har peiling å ser dette, være så snill og hjelpe meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Desember 14, 2008 Share Skrevet Desember 14, 2008 Tror ikke du kan vente deg at dette kan løses lett via diskusjoner på forumet ,her må det nok feilsøkes på bil.Ta kontakt med et verksted med gode elektro kunskaper på BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Desember 14, 2008 Share Skrevet Desember 14, 2008 Kan det være spenningsfordeleren som ligger i rattstammen like bak nøkkelen? Min tok kvelden (99 mod) nylig og det førte til uforklarlige el- feil over hele fjøla. Periodiske. Bytte delen og alt var iorden igjen. Ikke spesielt dyr del heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharif Skrevet Desember 16, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2008 Kan det være spenningsfordeleren som ligger i rattstammen like bak nøkkelen?Min tok kvelden (99 mod) nylig og det førte til uforklarlige el- feil over hele fjøla. Periodiske. Bytte delen og alt var iorden igjen. Ikke spesielt dyr del heller. Thank you, et svar som jeg kan jobbe meg videre fra endelig =D kjøpte du orginal eller hos gs, hvor mye betalte du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Desember 17, 2008 Share Skrevet Desember 17, 2008 Kjøpte orginal da jeg trengte delen fort. Mener jeg ga mellom 300-400 kroner for den. Enkel å bytte, bare å skru ned dekselet under og skru løs først 2 skruer så 2 til (små). Bytt delen å skru fast igjen. Er du skikkelig kjiip kan du dele den i to å prøve å stramme fjørene opp igjen, men vil ikke anbefal det. Det kan bli overslag/dårlig kontakt i denne etter en hvis tid og da vil feilene bli helt ville som feks med meg hvor bremselysene lyste konstant, kupelyset blinket, setevarmen var ute av funksjon osv. samt at diverse feilmeldinger dukket opp nå og da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå