Alsmarken Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Hei. Jeg fikk idag mine gassdempere. Jeg kan skubbe de ut og inn men bare hendene. Det skal vell ikke gå? Må jeg fylle på gass eller er de gåen? Evt. hvor får man fylt på slik gass? Mhv Ole Vik
tomerikk Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Gassdempere er egentlig to typer, de du har er enkeltrør dempere hvor bare olja er trykksatt med gass for å redusere skumming. dobbelrør har gass i ytterrøret og trykker olje gjennom en ventil ut i det, disse har løft.
Alsmarken Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Skrevet Desember 3, 2008 OK, men de skal vell ikke være sånn som det er nå? Kjøpte de av en her på forumet. Hva må til for å få fiksa det? Må få de på i løpet av veka, side eu-kontroll
Ballder Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Høres ut som om dem er i orden for min del.
Alsmarken Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Skrevet Desember 3, 2008 De demper jo ikke i det hele. Fjærene har vell ikke så mye og si?
Alsmarken Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Skrevet Desember 3, 2008 Men hvorfor er det slik? Har dere ikke en forklaring da?
Fliid Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Kan forøvrig prøve og dytte de sammen fort, da merker du forskjell ; ) Ingen biler demper sakte, hehe.. Om du forstår tankegangen.
tomerikk Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 La de stå på høykant over natta, så kan du lufte de i morgen ved å trekke de helt ut og inn igjen tre ganger så er de nok i orden. dette skal altid gjøres med nye dempere. husk de skal være på høykant når de luftes og helt til de er montert.
Alsmarken Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Skrevet Desember 3, 2008 Ok, Men kommer de til og bli stivt når jeg får på fjærene da? Litt kjedelig om det blir akkurat som det er nå etter en fartshump så gynger jeg i 2-3 sekunder etter
tomerikk Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Du får nok en helt annen motstand i de i morgen når olje og gass er på rett plass.
Alsmarken Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Skrevet Desember 3, 2008 Mener du at de må stå opp i rett posisjon liksom? Har mine tvil om at de vil fungere på bilen skjønner du:P Jeg greier og ta de ut og inn, det tar litt tid. Kjenner at den tar, men føles som om det er lite olje eller noe :S
Fliid Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Opp i rett posisjon ja. Luft som nevnt. Prøv dette først.
tomerikk Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Det stemmer la de stå så gassen går ut av olja.
Alsmarken Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Skrevet Desember 4, 2008 Idag så skulle jeg lufte demperne, da såg jeg at det lekker olje Så det er vell ikke håp alikevell?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå