Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Natt til mandag 01.12 var det min tur å bli offer for, det som politiet antek å vere, østeuropeerar.

Innbruddet har skjedd ein gang mellom midnatt søndag 30.11 og kl. 09:00 mandag 01.12.

Bilen sto parkert på privat eigendom, i tett befolka byggefelt, ca. 20 meter fra husveggen...

Gjerningsmennene ser ut til å vite akkurat kva dei var ute etter, og korleis dei skulle få tak i det.

Låsen i førardøra er bora/skrudd ut.

Deretter har dei fjerna: Frontlykter (!), navigasjon (både skjerm og lesar), CD-skiftar, forsterkar, telefon, CDar, ei jakke, kontantar og litt småting som låg i hanskerommet.

Alt, bortsett fra frontlyktene, er pent skrudd ut og kobla ifra.

På frontlyktene har dei klipt av ledningane.

Bilen har, heldigvis, ikkje fått nokon skadar på karosseri eller interiør forøvrig.

Har ikkje fått noko takst på det som manglar enda, men ser ut til å bli ein del tusen kroner.

Samme natta, i samme nabolaget, var det også innbrudd i ein X5. Samme framgangsmåte og dei samme tinga som blei fjerna (bortsett fra frontlykter). X5en stod parkert heilt opptil husveggen.

http://porten.no/eway/default.aspx?pid= ... 1:14:::0:0

nw8tpumv2e6ncvcick5i.jpg

o9co2sqvrkvrvlydenwy.jpg

jbrluff6nbbht9kxkny8.jpg

62b3vknkz4z3bb80rkwl.jpg

Og ja, eg er fullstendig klar over at bilen er skitten, men etter 30mil på e16 er det vanskelig å unngå ;)

Skrevet

Dette er så jævlig! Hadde jeg tatt dem i akten på min bil så hadde brått jeg blitt satt inn også.... Det er så forferdelig frustrerede!

Håper det ordner seg med politi, takst og forsikring

Skrevet

Huff! Så forferdelig irriterende at man ikke kan ha ting i fred! Du har ikke alarm da går jeg utifra? Har de tatt lyktespylerene også???

Hadde samme tilfelle med min bil 3. (!) natta jeg hadde den. Takket være en årvåken nabo ble en litauer tatt sammen med utstyret sitt (samme fremgangsmåte som hos deg), og en kom seg unna. De fant ikke en gang ut adressa hans i Litauen. Han fikk et forelegg som han aksepterte (men sikkert aldri betalte) på et par tusen og sluppet ut neste morgen.

Var en X5 på verkstedet samtidig som jeg fikk fiksa låsen min der de hadde tatt navi og airbag på samme framgangsmåte og den hadde takst på rundt 100k...

Jeg har balltre i aluminium på balkongen heretter.

Skrevet

Har ikkje alarm nei, men vurderar det no

X5en hadde alarm, men den blei ikkje utløst, så det hadde nok ikkje gjort store forskjellen i dette tilfellet...

Lyktespylarane er nok der fortsatt, sjølv om det ikkje ser slik ut på bildet :)

Skrevet

Så merkelig at ikke alarmen på X5en gikk?

Selv har jeg en alarm som går når folk kakker på ruta, med egen batteribackup og greier, så føler meg trygg(ere) enn så lenge..

Skrevet

kjenner en som hadde en E39 M-tech. nesten det samme skjedde han. frontlykter. baklykter. div ting i bilen. og noe motor deler. tror de tok hjernen. fikk alt på forsikkring. og uka etter bilen var lilbake var alt det samme borte igjen. bilen sto parkert inntil husveggen i bakgården. var en annen E39 i nærheten som det samme skjedde med med unntak av lykter. den andre hadde ikke facelift lykter.

Skrevet

Proffe disse tyvene der, tar kunn det de skal ha, og lar alt annet ligge. Ødlegger ikke mer en nødvendig. Tar nok ikke mange minuttene fra de begynner å borre til de er ferdige...

Ligger med co2 pistol ladet med spisse kuler under puta, og jeg sikter på øynene. Og ved utgangsdøra står det ett balltre :twisted:

Den dagen en polakk står og forsyner seg av bilen min, den dagen havner jeg i fengsel.

Protect what's yours.

Men, kan de tenkes at de har sett bilen din en plass, tatt reg.nr og komt på besøk?

Skrevet

Off!! Hadde tiltet for meg om det der hadde skjedd meg!

Kjenner jeg blir vanvittig provosert! :evil:

Har vært observert østeuropeere en haug med plasser i det siste, alle med tvilsomt ærend.

Tok selv et par rumenere for en mnd siden som prøvde å stjele verktøy til flere hundre tusen. Hadde med seg flere biler! Og de kom stadig tilbake!

Akkurat nå er jeg litt glad for at jeg har en litt vel sensitiv alarm på bilen, koblet til fløyten av alle ting. Den går jo av for den minste ting!

Bilen står rett utenfor åpent vindu(vikinger tåler kulde), våkner fort om den går. Har et familiemedlem som kan vitne på hvor rabiat jeg blir når alarmen gikk av ved et uhell, da vedkommende skulle låne en cd fra bilen mens jeg sov en morgen.

De kan bare prøve seg!

Da snakker vi alu balltre og ett stk manneperson med matchvekt på over 100, som hater å få forstyrret søvnen sin. Intet problem med å plassere verktøyet i hodet på personen som skulle finne på å kødde med bmw'en min!

Og ja, JEG GJØR DET OG!

No talk, just business. :evil:

Obersvasjoner av kjøretøy/personer er lurt å spre, så vet vi andre når vi skal finne frem lappesaker og iverksette arbeid! Takk!

Håper uansett de blir tatt og at du får igjen alt som er urettmessig fratatt deg! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...