Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvor langt kan jeg dra på turtallet på max i min E36 318i? Turtallssperra er vel på 6.5k, men er vel ikke bra for motoren å dra helt opp dit?, eller?

Skrevet

Joda, en frisk motor som er god og varm og har grei smøring skal ikke ha problemer med dette.. Betyr dog ikke at du skal hamre på turtallsperra i flere timer, selv om det er gjort før ;]

Skrevet

okok, skal være nevnt at denne bilen er kjørt SVÆRT forsiktig før. Kun en eier, en pensjoist. Jeg kjører jo ikke rundt med fullt turtall hele tiden akkuratt, men jeg tenkte mest på når jeg skal dra på litt hvor høyt jeg kan dra den opp!

Motoren skal selvfølgelig være varm først, ja:)

Skrevet

Viktig det som hagenisse sier. Heldig som har 97 mod, denne skal tåle turtallsperra greit, ikke noe problem med kam-smurning på disse.

Men la den "smake" på turtallet, og ta gjerne et oljeskift eller to, motoren kan godt være sotet om gammel eier har daukjørt - men det er ikke nødvendigvis sikkert selv om han var pensjonist :wink:

Angående oljeskift så er mitt mantra å holde seg til det samme merket som har vært på motoren til nå :)

Skrevet

Trenger ikke være kjørt pent om den var ied av en pensjonist :D

HAr sett flere der det er er tett oppunder turtallsperra med sluring av clutch når man skal ut av parkeringsplassen..

Skrevet
Trenger ikke være kjørt pent om den var ied av en pensjonist :D

HAr sett flere der det er er tett oppunder turtallsperra med sluring av clutch når man skal ut av parkeringsplassen..

hehe:p x2

Skrevet

Fullt klar over det, men jeg VET den er kjørt veldig forsiktig, i og med at jeg kjenner en som kjenner de jeg kjøpte bilen av. Han vet hvordan de har kjørt:)!

Skrevet

om eksosanlegget har rustdannelser - bør du være forbredt på å bytte en lyddemper om du begynner å kjøre den litt hardere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...