Richybmw Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 Hey jeg har en e36 318i 96model fikk den for litt siden og er ny på denne siden og lurte på om noen kan fortelle meg hva som er gærnt med første gire mit derfor bilen så å si hopper i første giert (bilen og turtalet) og det er ikke noe moro Så hva jeg lurer på hva kan årsaken være til dette? og det skjer bare i første gir PS. brekke mit har blit ekstremt dårlig nå så et det bare å strame vaieren eller? og sorry for rettskrivingen min er dårlig på det men takker for alle svar
AlXz Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 Usikker på det med giret. Kan det være tomgangsventil/regulator, lmm eller noe sånt ?? Veivakselsensor? Eller er det noe med kassa kanskje? Ang. brekket så kan du stramme vaier, om den ikke er strammet maks fra før. "Dra av" brekkposen og du kommer til strammeskruene for hver side. Er dem stramma maks fra før må du nok bytte bremsebånd eller vaier.. Velkommen til forumet forresten
Richybmw Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Skrevet Desember 4, 2008 Takk da skal jeg se om jeg ikke kan strame den i mora må jo ha litt mere brekk nå for vinteren
Hauso Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 du trenger jo ikke brekk på en bmw^^ er jo bakhjulstrekk. men though kjekt å ha hvis du skal parkere i en bakke ;D
AlXz Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 du trenger jo ikke brekk på en bmw^^ er jo bakhjulstrekk. men though kjekt å ha hvis du skal parkere i en bakke ;D Vet ikke helt om jeg ville tatt sjansen. Jeg gjør det ikke igjen ihvertfall Blir litt OT.., men sikkert litt moro Skulle inn i 2min. Satt bilen i gir, og strammet brekke. Altså i en bakke. Gikk inn, så kom jeg ut igjen. Ser ikke bilen. Faen, tenkte jeg. Hvor ble det av den? Løper litt ned bakken for å se, er jo trossalt en ganske bra traffikert vei i bunn av bakken. Ser at bilen stoppa akkurat før veien. Hadde sklidd 10-15 meter ned, men den stod helt stille når jeg gikk inn...
jpse36 Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 Ang. brekket så kan du stramme vaier, om den ikke er strammet maks fra før."Dra av" brekkposen og du kommer til strammeskruene for hver side. Er dem stramma maks fra før må du nok bytte bremsebånd eller vaier.. dette er feil måte å stramme brekket på. hater å skru på bremser bak der en hobby mekanikker har vært før meg å strammet brekkwaierene. brekket skal justeres i justeringa for bremsebåndene. waierne skal justeres bare dersom brekkarmene på bremseskoene ikke returnerer helt tilbake, eller dersom armene ikke beveger seg når du drar opp brekket,
lloydsb Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 du trenger jo ikke brekk på en bmw^^ er jo bakhjulstrekk. men though kjekt å ha hvis du skal parkere i en bakke ;D Vet ikke helt om jeg ville tatt sjansen. Jeg gjør det ikke igjen ihvertfall Blir litt OT.., men sikkert litt moro Skulle inn i 2min. Satt bilen i gir, og strammet brekke. Altså i en bakke. Gikk inn, så kom jeg ut igjen. Ser ikke bilen. Faen, tenkte jeg. Hvor ble det av den? Løper litt ned bakken for å se, er jo trossalt en ganske bra traffikert vei i bunn av bakken. Ser at bilen stoppa akkurat før veien. Hadde sklidd 10-15 meter ned, men den stod helt stille når jeg gikk inn... HAHA Brekket strammes bak(søk får mer info, står overalt. Orke ikke forklare) Kun finjustering man gjør inni bilen!
Olav Otterlei Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Helt riktig med håndbrekkjustering..kun fin justering innvendig..aller helst ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå