e46pat Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 hei hei;) som en 18 åring så ønsker vel alle seg mer hester i bilen sin.. Jeg lurer på hvordan man skrur opp turbo trykk og diesel trykk i bilen.. Mange sier at det er MANGE bmw'er som motoren raser hvis du skrur det opp??? tenkte derfor at jeg skulle høre med dere på bimmers...
OLEZZ Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 Skal ikke si jeg har peiling på dieselbiler, men du må vel chippe bilen?
S.Arnesen Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 Om du må spørre om slikt syns jeg ikke du skal begynne å justere slike ting selv. Sats på chip trimming, dette er effektivt og merkbart på diesel biler Finner mange gode priser på chip trimming rundt omkring...
e46pat Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Skrevet Desember 4, 2008 har også hørt at siden bilern har gått over 200.000 så er det ike bra å chippe...
S.Arnesen Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 har også hørt at siden bilern har gått over 200.000 så er det ike bra å chippe... Kan hende det, men om det er risikabelt og chippe, så er det jo enda værre og begynne å skru og ordne selv... Selv tror jeg ikke det byr på store problemer å chippe en motor som har rundet 200k. Så sant motoren er i god stand såklart....
OLEZZ Skrevet Desember 5, 2008 Skrevet Desember 5, 2008 Er da ikke noe problem å chippe den tross 200.000km
evydaman Skrevet Desember 6, 2008 Skrevet Desember 6, 2008 er ingen problem å få mer hester, men ikkje skru på noe trykk selv.. få noen som vet hva de gjør på til å montere ett chip.
kawaman Skrevet Desember 6, 2008 Skrevet Desember 6, 2008 Er nok best og la folk som har kunskap til og gjøre dette,ellers kan du snakke om motorras.
Kentan-racing.com Skrevet Desember 6, 2008 Skrevet Desember 6, 2008 generellt er det ikke problem og chippe nyere og moderne diesel motorer iallefall.. selv om de har vært med på noen km.. enkleste og beste her er å kun chippe da dette ofte hjelper utroli mye.. skal du begynne og rote med trykket bør du ha en chip som er oppsatt for akkurat det trykket du justerer til og er vel ikke mange som lager slikt på bestilling.. og lager dem er det dyrt.. Forøveri tror jeg du kan chippe bilen uten noen problemer.. jeg justerte opp scania v8ern min da den hadde gått 300 000 og den har nettopp passert 652 000 og går like fint ennå bare mye bedre.. Så chip i vei du koster alt fra 3000 til 10 000.. Kent
DieselVegard Skrevet Desember 6, 2008 Skrevet Desember 6, 2008 Man kan jo ikke chippe en gammeldags turbodiesel. Kanskje en idè å fortelle hva slags bil du har først....
S.Arnesen Skrevet Desember 6, 2008 Skrevet Desember 6, 2008 Man kan jo ikke chippe en gammeldags turbodiesel. Kanskje en idè å fortelle hva slags bil du har først.... han har en 320tdi, så da er det vel bare e46 eller e9x han kan ha? e30 eller e36 har vel ikke blitt levert med 2l diesel motor? siden karen er 18 år så tar jeg det for gitt at det er e46.
DieselVegard Skrevet Desember 6, 2008 Skrevet Desember 6, 2008 Isåfall er det jo akkurat det en Chip gjør. Justerer opp trykk og dieselmengde. Du kan jo korte inn på wastegate-armen og se hva som skjer..
plumbo79 Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 Eller blø ut litt av trykket med en ventil, har du en slik poff poff ventil så må denne blendes og så må dieselen stilles, den vanlige skruen og den som leverer proposjonalt med ladetrykket,slik gjør man det på gamle biler ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå