Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har nån tips for å få litt mere trøkk i biln? ;)

Har allerede grenrør og effektanlegg. Er det vanskelig og skifte stempel elns. ? =)

Skrevet

Er lite billige muligheter på sugetrimming for M20. Alternativet er å modfisere til en M30, M50, S50 eller S38 motor i den. Det er gjort før. Kan dessverre ikke spesifisere hva som må gjøres. Men leter du litt på fotostoryies på e30.de finner du flere intressante E30 iX prosjekt. Så det går ann.

Turbo er også et valg, som krever et godt grep i bukselomma. En moderat turbo som er med over hele registeret, men ikke lager astronomiske momenter på bånn, så skal det gå fint. Ligger forøvig en iX turbo på autodb as we speak. Kjenner til to stk som har turbolada E30 iX med hhv. 280-ish og 380hk. Alt funker på vinterstid, men da sistnevnte skulle legge ut i 4-hjuls skrens på tørr asfalt kan jeg ramse opp flere kostbare komponenteter som fikk fellesras.. De som har prøvd mener 300-350hk med moderat moment skal holde, så lenge man bruker hodet litt.

Skrevet

Har tatt litt research selv, når det gjelder motorbytte på IX dra fra M20 til M50. Har funnet ut at du trenger M50IX bunnpanne og oljesil, så trenger du den klossen som de bruker på vanlig E30 til og få riktig vinkel på girkasse/motor. Utover det så skal det ikke være så mange andre store problemer.

Skrevet
Har tatt litt research selv, når det gjelder motorbytte på IX dra fra M20 til M50. Har funnet ut at du trenger M50IX bunnpanne og oljesil, så trenger du den klossen som de bruker på vanlig E30 til og få riktig vinkel på girkasse/motor. Utover det så skal det ikke være så mange andre store problemer.

Jeg har alt det og vil gjerne selge det :D

Skrevet

Jeg har alt det og vil gjerne selge det :D

Vet det, Men jeg fikk tak i gratis bunnpanne faktisk, mangler oljesil, selger du bare det? :wink:

Skrevet
1000,- for bunnpanne, oljesil og avstandsskive

Bunnpanne, oljesil og avstandskive ? blir det noen økning av det ? :)

Har faktiskt bunnpanne som høre til viss man montere turbo... funke det? =)

Skrevet

Blir ikke effektøkning av det, men man kan montere M50 motor i 325iX med det vil jeg tro. Har ikke gjort en slik ombygning selv, men vil tro forstilling er likt utforma på E30 iX og E34.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...