Gå til innhold

Stereo i e28


Anbefalte innlegg

trenge litt tips og råd her da jeg er helt ute av gamet når det gjelder stereo, :oops:

skal bygge litt anlegg i min e28 så jeg lurer på hva dere mener om ting jeg trenger/har, til frontsett så har jeg 2 stk 5,25 (?) pioneer 120w høytelere, som jeg tenkte å bruke, de står i døra, helt oppe ved dashbord ca. Skulle også hatt noen diskanthøytalere oppe ved "speilene" tenkte å bruke orginal dekslene for diskant her. men hva burde jeg kjøpe?

i hattehylla er det 6x9" nå, men de er døde, spraker og div. :lol: noe tips her? har hørt att 6" er bedre valg enn 6x9? (skal uansett ha ny hattehylle) hva mener dere om det?

har og en 10" rocford Fosgate basser/subb som er ny, i orginal kasse, er denne brukanes?

så jeg trenger tips og råd om forsterkere, høytalere i hattehylla og cd spiller, da jeg har en rotten clarion spiller som er sikkert 10 år gammel :P

så tips og råd trengs. :)

kom gjerne med bilder.

Skal ikke være noe ekstremt, men vil bare ha god lyd. (er ikke råner med masse bass, selv om jeg er 21 :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskanter:

http://www.megabillig.no/index.php?page ... 9&cat2=164

Bygg kasse på høtalerne i hatthylla. Tror jeg ødela mine på grunn av trykket fra bassen. ( slik at høytalerne er skjermet fra trykket i bagsjeromet)

Når det kommer til cd spiller så bør du finne en du liker som har det du trenger. iPod, minne-kort, usb, blåtann, dvd??

Med forsterker bør du velge en RF som passer. og da er der RMS og ohm som gjelder.

Orginal kassa funker mer en bra nok.

Og kan lønne seg og lydisolere bagsjerommet. ( i allefall lokket) skal gjøre dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp lange kabler. 5 meter blir vanskelig og få fra bagasjeromet til spilleren.

Vil anbefale 10m på strøm.

8m på signal.

10m kabler til hathylla(er jo 2 høytalere).

Enklere og få ting der du vil i bagasjeromet og få lagt kablene der du føler det blir best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kapp deg noen nøye gjennomtenkte små hull i seteryggen, da får du mye bedre trykk i kabinen, og du slipper som regel bassforsinkelser.

Funka prima i min M535.

Kutt dog ikke ut hele seteryggen, da hopper bakruta ut på første fartsdump.(Ja, dette skjedde, ikke med min bil.) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...