Gå til innhold

Fjernstyring Webasto E39

labbetuss
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en E39 med orginalmontert fjernstyrt webasto, men fjernkontrollen har sluttet å virke.

Fjernkontrollen er av type T60 (den store med uttrekkbart antenne), er det noen som vet om jeg kan kjøpe en annen (og mindre) type fjernkontroll (f.eks T70) og få denne til å virke mot min webasto?

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke aktuell løsning for deg, men det går an å bruke Defa sin fjernstarter til å styre Webastoen med. Den er i utgangspunktet for motor-/kupevarmer, men kan brukes uten denne. Defa sine kontrollere er ihvertfall ikke så svære...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke aktuell løsning for deg, men det går an å bruke Defa sin fjernstarter til å styre Webastoen med. Den er i utgangspunktet for motor-/kupevarmer, men kan brukes uten denne. Defa sine kontrollere er ihvertfall ikke så svære...

Vel, dette har jeg vært klar over i lenge, men det er ingen som forhandler defa, som jeg har snakket med, som har hørt om dette, eller kan utføre det. Selv ikke autoriserte webastoforhandlere som også driver montering kan gi meg denne løsningen. Som en kuriositet kan jeg også nevne at sistnevnte ikke engang klarte å bygge om webastoen min til å varme motor, eller gi meg en løsning med fjernkontroll. Jeg ble henvist til BMW.

(fikk se kopi av mailer sendt til Danmark og Tyskland der svaret var at dette ikke var mulig).

Mitt råd til trådstarter er å gå direkte til BMW verksted og forhør deg der, jeg er MEGET skuffet over nivået hos defa og webastoforhandlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhane, Velgjort er selvgjort! De siste årene har jeg bare blitt mer og mer kritisk til ALT jeg blir fortalt hos selgere og leverandører av alt mulig, alt fra bilutstyr til byggevarer. Det er så utrolig mye pisspreik og avvikende forklaringer at jeg blir helt matt. Man ender opp med å bruke det man har hørt, filtrere ut alt man tror er piss og selv gjøre seg opp en mening. Da blir man i det minste fornøyd. Det står helt klart i bruksanvisningen til Defa fjernkontrollpakken at den kan styre Webastoen, og det er en egen kanal (egen ledning) på styringen for nettopp dette. Men det innebærer nok at du må ha en Webasto som er oppgradert til mer enn tilleggsvarmer. Jeg har kun researchet til Webasto som allerede har timer (display). Vi mangler kun fjernkontroll til vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...