Howrd Skrevet Januar 2, 2013 Forfatter Skrevet Januar 2, 2013 Bilen er solgt nå da Men jeg hadde coupe-varmer i tillegg (som inngår i "deluxe" pakken) og denne virket meget bra i forhold til størrelse.. Men motorvarmeren var ikke mye å skryte av, jeg brukte den ikke bare fordi jeg ville at bilen skulle bli raskere varm, men også pga slitasje på motoren. Av og til i den strengeste kulda høres det jo ikke noe serlig bra ut når man starter. Men konklusjonen min om denne blokkvarmeren er litt for dårlig, var meget liten forskjell på oppvarmingstiden på motoren om jeg brukte den eller ikke. Pluss for enkel og grei montering, men man burdte ha noe i tillegg til denne, f.eks en kjølevanns-varmer.
John Kr Skrevet Januar 2, 2013 Skrevet Januar 2, 2013 Er enig med deg... Er det noen som har vært i kontakt med DEFA angående dette problemet? DEFA burde kommet opp med en løsning med slangevarmer i tillegg til blokk varmeren.
Bollis69 Skrevet September 30, 2013 Skrevet September 30, 2013 Det stemmer, kontaktvarmer står utenpå. Desverre er de ikke så effektive som blokk varmere. MÅ en M54 motor ha en kontaktvarmer? Eller er der alternativ?
steinh Skrevet September 30, 2013 Skrevet September 30, 2013 F.eks.: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44000785&searchQuery=motorvarmer+pumpe
KalMar Skrevet Oktober 1, 2013 Skrevet Oktober 1, 2013 F.eks.: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44000785&searchQuery=motorvarmer+pumpe Synes denne så grei ut. Men der som er rart er at den er på 2000W mens strømforbruket bare er på 1500W..?? her er det noe som ikke stemmer!!!
John Kr Skrevet Oktober 2, 2013 Skrevet Oktober 2, 2013 Ser at det begynner å komme forslag til slangevarmere, det er flott... Jeg er i samme båt som dere andre, mener at den varmeren som er montert hos meg i dag har liten effekt og har liten nytte ved sterk kuld. Derfor kan en slangevarmer være redningen... Kunne tenkt meg fått høre fra dere som har slangevarmer om deres erfaringer og hvilken type/modell dere har valgt. Som nevnt over så har Audi greid det med slangevarmer, da bør også BMW greie det. DEFA har mange slike modeller, men avgjørende er om hvilke slange man kobler seg inn på. Må ha litt mer varme/effekt...
madsfryd Skrevet Januar 4, 2014 Skrevet Januar 4, 2014 Bringer opp en gammel tråd, og må si meg enig med trådstarter. Motorvarmeren på min E46 fungerer dårlig. 1/10 opp på varmeskalaen stemmer veldig bra med min erfaring. Noen som vet hvor mye arbeid det er å ettermontere kupevarmer? Hei! Holder på med montering av DEFA motorvarmer til E46 323ci. Samme type kontaktvarmer og posisjon som vist over. Den er montert, men er litt usikker på strekking av kabelen. Har du (eller noen andre) tips til hvor det er hensiktsmessig å strekke kabelen? Pluss jording og plassering av kontakt. Eksosmanifoilen er like ved motorvarmeren, så er litt usikker på hvor jeg kan legge kabelen... Ev. bilder mottas også med takk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå