erik2k3k Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 hei. får etter tenning i eksos røret som står på den fremre manifold.. tenker dette er tennings problem...at 2 ledninger står feil..? så da lurer jeg på om noen har kobling skjema og eller tips og triks for å hjelpe til med dette:)? mvh Erik
ehrnst Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 er det sånn at den smeller når du gir litt gass eller hva er saken? hvordan skjedde dette?
erik2k3k Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Skrevet Desember 8, 2008 den smeller gjevnlig når jeg gir gass...så er opplakt d kommer utent bensin fra en silynder eller 2 har vært sånn etter jeg fikk bilen....da gikk den på 4 av 6 ....fikk den til å gå på 5 av 6 men får ikk til den siste ....så da må da være feiltenning på 1 eller 2 av silyndra å ikke noe tenning på 1 ? skulle gjærne hatt et kobplings skjema.....bare så jeg ser vilken ledning som skkal hvor på fordeler....er 84 mod motor på forrhånd takk:D
Fliid Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Man kan ikke kople en pluggkabel feil. Må nødvendigvis bli to. Så enten går bilen på 4 eller 6 sylindre. Problemet ditt ligger en annen plass. fordelerlokk / pluggkabel/plugg er mest nærliggende jeg kan tenke meg. Utelukker rotor, da den etter gitt informasjon skal gå greit på de resterende 5 sylindre.
janerik171187 Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 kan fort være en dyse, var det på min 323. ledningen hadde røki, enkleste måte å teste det på er å prøvebytte 2 dyseplugger, men husk, de 3 første og de 3 siste dysene er koplet sammen, så om f.eks syl 1 fjusker så må du kun prøve en av pluggene til 2 eller 3 ikke 4,5,6. og motsatt
erik2k3k Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Skrevet Desember 9, 2008 men d virker rart at d kommer stikkflame ut av røret om d skulle være en dyse....? å d e jo mulig at en av silyndra får feil tenning ...men den andre får så feil tenning at den ikke tenner overhodet ? men da kan jeg jo si så mye som at jeg er interisert i kjøpe fordelerlokk eller bare komplett fordeler med ledninger osv ....
erik2k3k Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Skrevet Desember 9, 2008 bilen er en 320 87 mod....motor stammer fra en 323 84 mod...
|Ole| Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 Dvs att du har fordeler på blokka med andre ord, det du kan gjer for å vere sikker på att tenninga er noe lunde rett er å: 1: Null stille motor, reimhjulet som står på veiva har eit hakk som skal stå likt med hakk på blokka. 2: Når dette er gjort skal rotor stå mot cylinder 1 på fordeler lokket. 3: Vist ikkje motor går skikkeli da kan du prøve å vri på fordelern mot klokka, vist ikkje det blir bedre da må du kanskje begynne å bytte ting. ( Før dette kan du og sjå inni fordeler lokk om det ser bra ut )
erik2k3k Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Skrevet Desember 9, 2008 men jeg vet enda ikke hvor ledningene skal stå på fordeler lokk... å det er en viss fordel om jeg skal begynne å ta av ting....håpet på at noen hadde en tegnings dær di viste vilken ledining som gikk fra vær enkelt silynder og på fordeler...d hadde hjulpet mye f.eks ...silynder 1 hadde gått in på et eller annet hull i fordeler lokket... silynder 2 på et annes osv
ehrnst Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 har du orginalt fordelerlokk skal det stå på lokket hvor kablene skal. hvis ikke setter du motor i null, tar av lokket å dobbeltsjekker at rotor peker mot et tårn, nærmeste tårnet i rotasjonsretningen er syl 1. tenningsrekkefølgen er så vidt jeg husker: 1,5,3,6,2,4
|Ole| Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 har du orginalt fordelerlokk skal det stå på lokket hvor kablene skal.hvis ikke setter du motor i null, tar av lokket å dobbeltsjekker at rotor peker mot et tårn, nærmeste tårnet i rotasjonsretningen er syl 1. tenningsrekkefølgen er så vidt jeg husker: 1,5,3,6,2,4 Og rekkefølgen begynner fra venstre...
ehrnst Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 det er vel ganske opplagt når du tar av lokket?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå