Gå til innhold

tennings problemer..e30 323

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

får etter tenning i eksos røret som står på den fremre manifold..

tenker dette er tennings problem...at 2 ledninger står feil..?

så da lurer jeg på om noen har kobling skjema og eller tips og triks for å hjelpe til med dette:)?

mvh Erik

Skrevet

den smeller gjevnlig når jeg gir gass...så er opplakt d kommer utent bensin fra en silynder eller 2 :P

har vært sånn etter jeg fikk bilen....da gikk den på 4 av 6 ....fikk den til å gå på 5 av 6 men får ikk til den siste ....så da må da være feiltenning på 1 eller 2 av silyndra å ikke noe tenning på 1 ? skulle gjærne hatt et kobplings skjema.....bare så jeg ser vilken ledning som skkal hvor på fordeler....er 84 mod motor :)

på forrhånd takk:D

Skrevet

Man kan ikke kople en pluggkabel feil. Må nødvendigvis bli to. Så enten går bilen på 4 eller 6 sylindre. Problemet ditt ligger en annen plass. fordelerlokk / pluggkabel/plugg er mest nærliggende jeg kan tenke meg.

Utelukker rotor, da den etter gitt informasjon skal gå greit på de resterende 5 sylindre.

Skrevet

kan fort være en dyse, var det på min 323.

ledningen hadde røki, enkleste måte å teste det på er å prøvebytte 2 dyseplugger, men husk, de 3 første og de 3 siste dysene er koplet sammen, så om f.eks syl 1 fjusker så må du kun prøve en av pluggene til 2 eller 3 ikke 4,5,6. og motsatt

Skrevet

men d virker rart at d kommer stikkflame ut av røret om d skulle være en dyse....?

å d e jo mulig at en av silyndra får feil tenning ...men den andre får så feil tenning at den ikke tenner overhodet ?

men da kan jeg jo si så mye som at jeg er interisert i kjøpe fordelerlokk eller bare komplett fordeler med ledninger osv ....:)

Skrevet

Dvs att du har fordeler på blokka med andre ord, det du kan gjer for å vere sikker på att tenninga er noe lunde rett er å:

1: Null stille motor, reimhjulet som står på veiva har eit hakk som skal stå likt med hakk på blokka.

2: Når dette er gjort skal rotor stå mot cylinder 1 på fordeler lokket.

3: Vist ikkje motor går skikkeli da kan du prøve å vri på fordelern mot klokka, vist ikkje det blir bedre da må du kanskje begynne å bytte ting.

( Før dette kan du og sjå inni fordeler lokk om det ser bra ut )

Skrevet

men jeg vet enda ikke hvor ledningene skal stå på fordeler lokk... å det er en viss fordel om jeg skal begynne å ta av ting....håpet på at noen hadde en tegnings dær di viste vilken ledining som gikk fra vær enkelt silynder og på fordeler...d hadde hjulpet mye :D

f.eks ...silynder 1 hadde gått in på et eller annet hull i fordeler lokket...

silynder 2 på et annes osv :P

Skrevet

har du orginalt fordelerlokk skal det stå på lokket hvor kablene skal.

hvis ikke setter du motor i null, tar av lokket å dobbeltsjekker at rotor peker mot et tårn, nærmeste tårnet i rotasjonsretningen er syl 1.

tenningsrekkefølgen er så vidt jeg husker:

1,5,3,6,2,4

Skrevet
har du orginalt fordelerlokk skal det stå på lokket hvor kablene skal.

hvis ikke setter du motor i null, tar av lokket å dobbeltsjekker at rotor peker mot et tårn, nærmeste tårnet i rotasjonsretningen er syl 1.

tenningsrekkefølgen er så vidt jeg husker:

1,5,3,6,2,4

Og rekkefølgen begynner fra venstre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...