Gå til innhold

Flytte over fra et e30karosseri til et annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, vanskelig å finne et BESKRIVENDE emne til det jeg lurer på så kom gjerne med et forslag om det suger :P

Jeg skal muligens på et slags prosjekt med en E30, bare jeg finner en vettug en. Og lurer på om det er noe prob om jeg da stripper en E30 316, gjør det som trengs, og flytter over fra en 325 til denne?

Blir det kødd med BT da? Er det en satans vanskelig jobb for en som ikke har skrudd så mye? :D Hjelp skal jeg vel alltids skaffe, og ei hayens bok.

For hadde vært great og kjøpt et billig karosseri her, og en delbil fra feks sverige, og flytta over. Understellet er vel det som er vanskeligst kan jeg tenke meg.

Tips, forslag whatever, mottas med takk<3

Skrevet

du må ringe biltilsynet FØR du begynner, de sier hva som skal byttes, så må du sende søknad om dette bil BT, får du godkjent så må du hente bilen og momse den inn til Norge, bytte over deler og vise den, høres lett ut, men det er desverre blitt vanskeligere og vanskeligere, du får nok ikke godkjent fra 4er til 6er da vekten på akslingen fremme blir for stor, men skal ikke si noe sikkert, flere her inne som kan rette meg om jeg sier feil :)

Skrevet

Jeg ringte BT, de sa det samme som deg stort sett..

Jeg sku skaffe papirer fra Bmw på at karosseriet var det samme og at det var mulig å gjøre det.

Også sku jeg sende søknad

Han trodde ikke det sku være noe problem. men vi får nå se, i potetnorge er ALT et problem

Man skal ikke ha bil over 1000kg og 60 hk (=

Skrevet

slipper du ned alt underifra kommer det meste ut i en smell.

teknisk sett skal det kunne gå å montere alt av motor og understell/drivverk i en oprasjon, men hver forbredt på at det ikke kommer til å bli sånn.

Skrevet

vurderer samme greie selv. men er redd for de bilsvaksynte i drøbak (en gjeng me idioter)..noen som har fler tips på å få dette godkjent??90mod 316 me 325 motorkanskje best å kjøpe en 320 å bygge om den til 325?

Skrevet

Hei

I dag er det umulig å bygge om fra 4 til 6 cyl pga BT ikke vil skrive opp vognvekta på karosseriet som skal brukes.

Gjør deg selv en tjeneste og kjøp en fin 320/5 istedet for. Da glir alt lettere. Alt er å lette bilen maksimalt ved bruk av carbon/glassfiber, men blir cvel mer pes enn matauk. 70kg + er mye.

Fikk selv nei fra tilsynet på et slikt ombygg.

Pedro

Skrevet

Når jeg ringte BT i går sa de at det nok skulle gå om de bare fikk se dokumentasjon fra BMW om at karosseriet var det samme.

Jeg ringte akkurat Sulland Hamar og de sa at det var det, jeg skulle gå på gsbildeler og finne papirer der på begge karosseriene som skulle brukes også skulle de skrive under på at opperasjonen var mulig.

Skulle GJERNE kunne montert av alt " i en smell" så om noen sier seg villig til å give it a shot når bilen er i hus så go ahead =p Trenger vel ei kran eller to da xD

Noen som klarer å rote fram papirene på gs forresten? finner de faen ikke =(

Skrevet

I will, tenkte selv å hente bil fra sverige etterhvert som karosseriet tok form.

Blir sikkert et helvete men :P Om det skal gå å kløyve understellet fra karosseriet med motor og full pakke og bare senke karosseriet på igjen er jeg klar jeg^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...