Clerion Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Heisann, vanskelig å finne et BESKRIVENDE emne til det jeg lurer på så kom gjerne med et forslag om det suger Jeg skal muligens på et slags prosjekt med en E30, bare jeg finner en vettug en. Og lurer på om det er noe prob om jeg da stripper en E30 316, gjør det som trengs, og flytter over fra en 325 til denne? Blir det kødd med BT da? Er det en satans vanskelig jobb for en som ikke har skrudd så mye? Hjelp skal jeg vel alltids skaffe, og ei hayens bok. For hadde vært great og kjøpt et billig karosseri her, og en delbil fra feks sverige, og flytta over. Understellet er vel det som er vanskeligst kan jeg tenke meg. Tips, forslag whatever, mottas med takk<3
axor Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 du må ringe biltilsynet FØR du begynner, de sier hva som skal byttes, så må du sende søknad om dette bil BT, får du godkjent så må du hente bilen og momse den inn til Norge, bytte over deler og vise den, høres lett ut, men det er desverre blitt vanskeligere og vanskeligere, du får nok ikke godkjent fra 4er til 6er da vekten på akslingen fremme blir for stor, men skal ikke si noe sikkert, flere her inne som kan rette meg om jeg sier feil
Clerion Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Skrevet Desember 8, 2008 Jeg ringte BT, de sa det samme som deg stort sett.. Jeg sku skaffe papirer fra Bmw på at karosseriet var det samme og at det var mulig å gjøre det. Også sku jeg sende søknad Han trodde ikke det sku være noe problem. men vi får nå se, i potetnorge er ALT et problem Man skal ikke ha bil over 1000kg og 60 hk (=
knut_olestad Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Å bytte over delene er ikke vanskelig, litt godt verktøy og tålmodighet så er det gjort på noen kvelder
Clerion Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Skrevet Desember 9, 2008 Selv for en som aldri har gjort noe slikt?
G-RACING Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 Ingen problem! Ta bilder underveis om du skulle lure på kor ting stod... det der fikser du, men ver inne med BT
babjorn Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 Si ifra om du får takk i pappirer fra BMW Norge da
Clerion Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Skrevet Desember 9, 2008 Great, da er det bare å skaffe vraket og peise på da. Ringer bmw senere (=
ehrnst Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 slipper du ned alt underifra kommer det meste ut i en smell. teknisk sett skal det kunne gå å montere alt av motor og understell/drivverk i en oprasjon, men hver forbredt på at det ikke kommer til å bli sånn.
Lex-Talionis Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 Må sette inn pedal sett fra 325 også da? Er det bolt on da? Siden det er hydraulikk på 6`eren og wire på 4`er.
Mr E30 Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 vurderer samme greie selv. men er redd for de bilsvaksynte i drøbak (en gjeng me idioter)..noen som har fler tips på å få dette godkjent??90mod 316 me 325 motorkanskje best å kjøpe en 320 å bygge om den til 325?
pedro Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 Hei I dag er det umulig å bygge om fra 4 til 6 cyl pga BT ikke vil skrive opp vognvekta på karosseriet som skal brukes. Gjør deg selv en tjeneste og kjøp en fin 320/5 istedet for. Da glir alt lettere. Alt er å lette bilen maksimalt ved bruk av carbon/glassfiber, men blir cvel mer pes enn matauk. 70kg + er mye. Fikk selv nei fra tilsynet på et slikt ombygg. Pedro
Clerion Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Skrevet Desember 9, 2008 Når jeg ringte BT i går sa de at det nok skulle gå om de bare fikk se dokumentasjon fra BMW om at karosseriet var det samme. Jeg ringte akkurat Sulland Hamar og de sa at det var det, jeg skulle gå på gsbildeler og finne papirer der på begge karosseriene som skulle brukes også skulle de skrive under på at opperasjonen var mulig. Skulle GJERNE kunne montert av alt " i en smell" så om noen sier seg villig til å give it a shot når bilen er i hus så go ahead =p Trenger vel ei kran eller to da xD Noen som klarer å rote fram papirene på gs forresten? finner de faen ikke =(
Mr E30 Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 si fra om du får GO fra BT....har noe på lur borti sverige..
Clerion Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Skrevet Desember 9, 2008 I will, tenkte selv å hente bil fra sverige etterhvert som karosseriet tok form. Blir sikkert et helvete men Om det skal gå å kløyve understellet fra karosseriet med motor og full pakke og bare senke karosseriet på igjen er jeg klar jeg^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå