Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey!

Noen som har erfaring med iskjøring eller bra tips til dekk?

Sett mye rart på nettet.

Vil det funke bra med bolter skrudd inn i dekket, så sette i slanger i dekkene? Vil det funke med slanger på E36? (Blir ikke for tungt?)

Er snakk om en E36 316 jeg lurer på å kjøre på isen i vinter.

Får mye rart av pigger også som kan settes i, men mye er dyrt.

Noen bra tips som ikke koster alt for mye, men som funker? :-)

Skrevet

Kjøp gamle rally dekk.

Disse får du for ca 500kr stykk,avhengig av stand og hvor gamle de er.

Med en 316 vil du ha dekk LENGE hvis du kjøper noen som ikke er altfor gamle.

Sjekk finn.no,rally forum o.l.

Skrevet

Som 336mik sier, så koster det ca 2000-2500kr for 4 stk ok bruke rallydekk i 15".

Men hva enn du gjør, enten sveis sperre eller montert diffbrems på 316n din. Da funker ALT! :D

Jeg hadde E30 316i på isen i fjord, og røsket filler av 3 av dekkene mine på 3-4 helger. Blir dem varme nok slipper piggene. Så ikke kjør lenger pass enn 15-20 min før du avkjøler dem, evt slipper ut luft.

Let her: http://www.rally.no/forum/forum.asp?KatID=29

Skrevet

Som tidigare sagt, håller jag med om att Rallye däck / Spik däck är klockrent, hur roligt som hellst!

Tänk på att inte köra med dessa om det är asfalt för dels blir det grymt halt! Och så blir dubbarna varma och kan lossna och kan till och med gå igenom däcket så att det blir punktering. Ett tips är alltså att förbereda sig på att byta dessa på banan, så ta med domkraft osv :)

Mvh

Adde

Skrevet

Takker for svara :-)

Gamle rallydekk..., hvordan ser de ut de dere tenker på? Er det noe pigger eller noe der? Eller bør jeg bruke rallydekk, og sette pigger/bolter, eller lignende i disse??

Skrevet

hei

dekkene ser ikke ut :D:D det er jevlig mange pigger i dem,står tettere en vanlig og er lengre,ser nesten ut som skru pigg til anlegs dekk hvis du veit ossen dem ser ut??

er mere pigger i 1sånt dekk en 4 vanlige vinter dekk.

ikke mere en 500 pr dekk vist det er brukt, jeg pleier og gi 500 pr dekk og da brukt kunn en distanse i løp.

Skrevet

Snakka med en bekjent nå.

Skal fikse meg 4 dekk for 2000,-

Da "nye" gamle rallydekk ferdig pigget.

Han sa jeg måtte ha smalere felger enn 6".

Og med slanger dersom det var 6".

Noen tips? :P

Orginale stålfelgene til bmw.., noen som vet bredden??

Takk igjen .

Skrevet

Skal sies at de dekkene oddis reiv filler av med sin 316 var dekk som selger anslo at var fra 1994 eller noe da.

At selger sier du må ha felger smalere enn 6" gjelder mest for de som faktisk kjører rally.

Dette fordi(selv om du bor i spydeberg)de du prater med kjører i litt lavere klasser,og stiller litt lenger bak i startrekka,og får dype spor de må kjøre i.Med dype spor og feks 7" felg vil ikke piggene/banen på dekket klare å gå nedi sporet,og det vil kun være sidene på dekket som har bakke kontakt.

Dette vil resultere i lite grep,og mest sannsynlig dekkhavari grunnet (ut)slitt dekkside.

For å kunne gjøre rede for mine utsagn,så skal det sies at jeg har mange års(8-9) erfaring med rallypigg på isbane(og utenfor isbane).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...