Frode_E30 Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 Har 1 stk walbro 255lph stående på original plass foran venstre bakhjul. Det viser seg at når man kjører på bane og har under ca 20 liter bensin igjen på tanken så kan pumpa suge luft. Dette kan i verste fall bety motor-ras. Har tenkt å få tig sveiset en sylindrisk "catchtank" for bensin. Denne skal skrues fast i seteryggen/gulvet i bagasjerommet. Må romme ca 2-3 liter. Den fungerer slik at den alltid er helt fyllt opp av fødepumpen under bilen. Har vurdert 2 ekstra walbro 255lph pumper eller 1 aeromotive a1000 pumpe eller lignende som skal pumpe bensinen fra catchtanken og fram til motor. Skal bruke originale bensinrør. 8mm? Slik tenker jeg at det blir: Slange fra pumpen under bilen til midt på catchtanken, slange fra bunnen av catchtanken til hovedpumpen(e), slange fra toppen av catchtanken til hovedtanken (retur) MEN, skal returen fra motoren tilbake til den vanlige bensintanken? hviss den skal tilbake til catchtanken så tenker jeg å lage retur fra catchtanken til hovedtanken i stor diameter. Innspill, bilder, forslag og erfaringer tas imot med takk!
propan Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Overkill med aeromotive som har AN 12 kobbling når du skal kjøre orginale rør... Holder lenge med orginal fødepumpe i tank til catch og en som leverer nok fra catchtank igjen. Retur fra motor til standardtank,du vil ikke ha varm bensin tilbake igjen.
Frode_E30 Skrevet Desember 15, 2008 Forfatter Skrevet Desember 15, 2008 Overkill med aeromotive som har AN 12 kobbling når du skal kjøre orginale rør...Holder lenge med orginal fødepumpe i tank til catch og en som leverer nok fra catchtank igjen. Retur fra motor til standardtank,du vil ikke ha varm bensin tilbake igjen. Har allerede walbro 255 stående på original plass så den skal få stå. Har funnet ut at det heter swirl pot, og den skal lages slik at bensinen som kommer i retur fra fuelrail kommer inn på topp slik at den varme bensinen går i retur til tanken. Men lurer på om en walbro 255lph virkelig klarer 500 motor hk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå