Claus3000 Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Hei. Var i dag på Eu-kontroll med min 86-320i. I grunn gikk det ikke så værst. Er jo en gammel, billig bruksbil jeg har... Men noen 2`ere ble det. Så nå sitter jeg og lurer på hvilke deler jeg må bestille. Her er ihvertfall dommen: 1.2.3: "Forskjell i bremsekraft større en 50% av høyeste verdi - svak h.side" Dette gjaldt parkeringsbrems. Er det nok å stramme opp handbrekk-wire`en eller må jeg regne med å kjøpe nye band eller noe? 4.2: "Lysbilde h.side feil" Denne er jo grei å få rettet opp. 4.10: "Spredere feil justert" Ser ut til at justeringen er ødlagt. Tenker jeg bare tar av sprederene til bilen er godkjent. 4.13: "El.ledninger - manglende klamring - løs forsterker" Jaja... Det er vel bare å skru fast forsterkeren 5.2: "Defekt traversforing bak v.side" Denne får jeg vel bestille. Bytter vel på begge sider med det samme. Regner med det er denne jeg skal ha (www1015 på koed.no)? https://www.koed.no/2.1.1.asp?bokstype= ... 4&soegeord =www1015 8.4: "Oljelekkasje fra motor" Har akkurat byttet toppdeksel-pakning, men har ikke vasket motor. Får vaske av å se om det er OK. Så i grunn gikk det jo bra på kontrollen. Men lurer altså på punkt 1.2.3 og 5.2. Noen kommentarer?
Bimmerlars Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 4.13 hadde jeg bedt de bla opp og vise deg. Det tror jeg ikke er en mangel. Er jo lov å ha bagasje med seg. Men ligger det store plusstilkoblinger uskjerma så kan det nok være det de brukte.
Superbeetle Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Holder nok mest sannsynlig å justere båndene, evt sjekke ikke noe sitter fast eller er utslitt.. Slitte traversforinger er vel den verste feilen igrunn..
propan Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Ta av bremsebanda og gjøre rent/smør alu/kobber pasta og legg de inntill som de skal og bytt foringene. Skru fast forsterker og sett sikring ved batteri og ved forsterker på pluss kabel. Fjern de defekte lyktene og bestill n time til etterkontroll der du også bestiller lysjustering.
Wolfeh Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Siden du har en relativt gammel bil ville jeg byttet handbreek vaieren samtidig. Jeg byttet bremseband, men neste gang jeg skal fikse på bilen må jeg nok bytte vaier også.
kawaman Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 1.2.3 enten har armen som sitter på bremsesko'n satt seg fast (den som wiren sitter i) eller så er det kabelen. Ikke bare bremsesko'n for da hadde driftbremsen også vært feil. 4.13 ingen ledninger skal ligge og slenge løst,di skal være klamret fast,uansett hvilken kabel det er. 8.4 ta en skikkelig høytrykksvask dagen før du skal inn igjen
Claus3000 Skrevet Desember 12, 2008 Forfatter Skrevet Desember 12, 2008 Takk for tips! Skal se på bakbremsen i helgen. Og så bestille deler så jeg har noe å gjøre i jula. Må vel forte meg litt så den ikke blir avskiltet. Skulle vært godkjent i oktober egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå