Gå til innhold

Ny firmabil:) 01`BMW 530 DAT

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Da har denne vært på besøk hos MR-Tuning! Det resulterte i problemfri chipping og et meget godt resultat. Skal få bilen på rulle slik jeg kan se nøyakti hvor mye gamp det ble:)

Tall som er oppgitt:

231hk @ 497nm

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja det ble et veldig bra skyv i bilen. Helt fantastisk til å ta kjappe forbikjøringer med nå:) Girkassa henger fint med på lasset. Tror jeg har 0-100 på rundt 7 sek:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært noe å hatt en grom 330d:) Får takke meg til denne så lenge, blir mye bra mods fremover:

- 7000k AngelEyes (blir montert i kveld)

- 8000k Xenon i tåkelys

- Interiørlister i sort matt finish

- Ipod docking i askebeger

Dette blir de første tinga som skal gjøres, skal også ha bilen på rulle til helga for å se om det faktisk er 231hk i den:) Er vel noe effekttap med åra så jeg tipper rundt 220hk kanskje?

Dette skal bli en GROM E39;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Hamar og teste den der. Det er MR-Tuning som står for testingen og de kommer til å få seg rulle her i Ålesund etterhvert:) Da går det an å ta seg en tur hit for å måle effekt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan lage en liten oversikt Espen:p

E39 BMW M5: 230 kmt

E39 BMW 540im: 220 kmt

E39 BMW 540ia stv 170 kmt

E39 528ia 165 kmt

E39 523im 170 kmt

E39 530dat 190 kmt (uten chip 150kmt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må legge inn effekten her med en gang du får resultatet, da jeg er rimelig spent :D

Nærmer meg litt tuning selv nå :wink:

Får du ikke opp farta opp tunellen lengre nå da?

Hehe, sliter sjelden i tunellen egentlig, da man som oftest blir liggende bak en mann med hatt, eller en motorløs Rema bil med kjerre i 20 km/t, mens fergekøa kommer i mot og man sitter der å trommer med fingrene på rattet :roll:

Men jeg tenkte jeg skulle bygge opp dieseltrykket litt til Trollstigracet Juni 2009 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må legge inn effekten her med en gang du får resultatet, da jeg er rimelig spent :D

Nærmer meg litt tuning selv nå :wink:

Får du ikke opp farta opp tunellen lengre nå da?

Hehe, sliter sjelden i tunellen egentlig, da man som oftest blir liggende bak en mann med hatt, eller en motorløs Rema bil med kjerre i 20 km/t, mens fergekøa kommer i mot og man sitter der å trommer med fingrene på rattet :roll:

Men jeg tenkte jeg skulle bygge opp dieseltrykket litt til Trollstigracet Juni 2009 :lol:

Haha, såvidt jeg husker så var det vel tds`n med oppjustert trykk som skulle stille til start der. Får satse på å ta det igjen i svingene siden jeg har så lite Nm 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått noen tall;

Orginalt: 193hk @ 410nm

Chip: 231hk @ 497nm

Resultat: 233k@ 499nm

Er meget fornøyd med testingen av bilen, det viser seg at chipen faktisk leverer mer effekt enn oppgitt, noe som er strålende for en 8 år gammel bil! Skal få lagt inn grafen straks jeg får tak i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...