Gå til innhold

Pulserende metallisk lyd m52

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Har i det siste hørt en pulserende metallisk lyd fra motoren på min e39 523iAT.

Lyden følger turtall på motoren og høres ikke når jeg kjører.

Høres ut som noe som er usmørt på en måte. Skrikelyd :P

Hørte over motoren når den sto på tomgang nå, og det høres ut som lyden kommer fra området rundt dynamo. Under servoolje reservoaret vertfall. la øret inntil toppen på motor, og hørtes ikke ut som det kom derfra. Derfor tipper jeg det er noe eksternt på motoren lyden kommer fra.

Er det noen som kan ha en anelse om hva denne lyden er?

Liker ikke at den er der, og er flaut å stå på tomgang i nærheten av noen :S

Mvh

Hans Ola

Skrevet

Lager i vannpumpe.

Strammehjul til viftereim/klimakompressor.

Byttet just vannpumpen min, da det var en stygg malende lyd i front av motor.

Ikke mange mil til den ville ha gjort det.

Mye slakk i lager på den jeg byttet ut, men lakk ikke vann.

Heller ikke lett og kjenne etter slakk med reim på.

Jeg plukket av reimer for og finne ut av dette, og feilen kom for en dag med en gang reim var av.

Hadde pumpe liggende, så bilen malte som en katt en snau time etter skruingen var på begynt.

Skrevet

Ok.

Blir vel en bestilling hos koed snarest da :) Vil ikke stå med havarert pumpe :S Typisk at slikt skjer i desember!! :P

Noen som har deleNR på strammehjul? Finner ikke hos koed. Hvor mange er det?

Skrevet

2stk strammehjul, ett til hver reim. 11-28-1-748-131 (06051) prs:115,- pr. stk

Vannpumpe: 11-51-7- 503-884 (01293) Kr.338,-

o-ring 11-51-1-711-484 Kr. 41,-

priser hos koed.

Skrevet

Heihei!

Vil bare advare deg litt så du ikke går på samme "smellen" som meg. Du beskrev ulyden jeg har i min m52 heelt nøyaktig. Jeg byttet vannpumoe og alle reimhjul uten noen effekt. Hos meg er det bare igjen en mulighet og det er servopumpa. Kommer til å kjøre med lyden til pumpa kvelder. Sykt irriterende lyd. :roll:

Skrevet

Ok, spørs om jeg bør ta av reima å sjekke hvor det er masse slakke da. :S Bilen er ganske tung på rattet (vert det siden jeg kjøpte den), men lyden har kommet i det siste. Hva koster servopumpe da?

Skrevet

Hehe, det koster kr.. Hvor langt har bilen din gått? Jeg fikk lyden rundt 191k km.

Her ble lyden borte når reima ble fjerna ihvertfall :wink:

Skrevet

Å bytte vannpumpe reimer og strammehjul blir aldri feil, det er en billig forsikring mot koking. prøv å bytte servoolje før du ev. bytter pumpe, det er ofte det som er feilen. Husk å bruke riktig olje, det står hvilken den skal ha på lokket til servobeholderen.

Skrevet

Får prøve å flushe og fylle ny olje på servoen i morgen da. Bilen har gått 212k. Blir bytting av reimer og vannpumpe uansett ja. Vet ikke om det er byttet siden bilen var ny, men regner med det er skiftet en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...