Gå til innhold

Går det fint å kjøre litt med knekt lufteskrue?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen,

Stor dam nyskiftet kjølevæske under bilen i dag.... Lufteskruen er halshogd, og vann lekker ut. Er vel bare å skru ut sneipen som står igjen og sette i en ny, men et praktisk spørsmål:

Går det an å kjøre bort til min lokale lufteskrue-til-M50 forhandler, en tur på ca 30 minutt, for å kjøpe en ny? Eller er dette ikke å anbefale?

Ellers blir det å bestille fra GS og det kan jo ta sin tid i disse julepost-tider.

Helvetes plast-deler. Har hatt mye bråk med kjølevannsdeler i plast i det siste...

Skrevet
Hei igjen,

Stor dam nyskiftet kjølevæske under bilen i dag.... Lufteskruen er halshogd, og vann lekker ut. Er vel bare å skru ut sneipen som står igjen og sette i en ny, men et praktisk spørsmål:

Går det an å kjøre bort til min lokale lufteskrue-til-M50 forhandler, en tur på ca 30 minutt, for å kjøpe en ny? Eller er dette ikke å anbefale?

Ellers blir det å bestille fra GS og det kan jo ta sin tid i disse julepost-tider.

Helvetes plast-deler. Har hatt mye bråk med kjølevannsdeler i plast i det siste...

Tja...... mister du kjølevannet mister du fort maskina også......

På ein annen bil eg hadde (japse sak) så gjorde eg det samme.

Eg "lagde meg ein ny skrue). Det vil si gjengetape og ein metall skrue med ei stor skive som eg skrudde nedi den knekte lufte skruen.

da holdt det tett.

så eg ville ikkje ha kjørt noen plass med ein lekasje som er større en at det drypper litt.

Viss du skal kjøre må du ha med rikelegt med vann (25 l dunk) som du kan stoppe og etterfylle med. men hugs da på at KALDT vann og VARM motor kan gå gale, fyll forsiktigt.

Mit beste råd er å få noen til å kjøre deg til forhandleren

Skrevet

Når jeg knakk lufteskrua på E46en (satt igjen en bit) skrudde jeg bare i noen selvborrende skruer. Kjørte med det i flere tusen km etterpå pga huska aldri å bestille ny. :roll:

Bare ta med deg noen liter vann/kjølevæske så går det sikkert greit. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...