-Erik- Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 Den tyske der var jo knall kul da Din også
Rogern Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 Slik:hehe finnes grenser ja Mitt forsøk på tyskerstuk
fish Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 Fra ordbok.com/kryssordbok; -stuking, formingsmetode ved varm el. kald smiing der emnet blir trykt sammen i lengderetningen og derved får et større tverrsnitt, f.eks. s. av naglehoder.
opt Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 Her i Trøndelag bruker vi også stuk i andre betydninger utenom bilbetydningen. Å stuke fingeren betyr at man slår/vrir fingeren slik at man får vondt. Kan også brukes til å omtale den midtmonterte foten til mannfolk, men da i en sammenheng hvor den er blitt brukt, eksempelvis: Æ stuka`n i 2`ern på a. For de som skjønte det. Kan ikke oversettes på en god måte.
Glenno Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 Ellers som snekker er det vanlige stukke spikkerne (slå spissen litt flatt) for å slippe at treverke sprekker.
Hindmost Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 Hmm, jeg hadde fått det for meg at det kom av flyet Junkers Ju 87 "Stuka" Sturzkampfflugzeug Jaja
Glenno Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 Hmm, jeg hadde fått det for meg at det kom av flyet Junkers Ju 87 "Stuka" Sturzkampfflugzeug Jaja Jeg også tenkte fly når jeg først hørte ordet tyskerstuck men kan tydligvis være så mangt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå