andy_P Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 er det noen fordele eller ulempe med å fjerne catalysator og sette på en cat replacer Takker på forhånd
///Mysild Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 fordel: bilen kan gå bedre, får tøffere lyd ulempe: kommer ikke gjennom pkk/eu evt teknisk...
Lars89 Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Mer og kanskje litt bedre lyd Får noen ekstra hester (på de fleste biler, kan også redusere effekten pga feil lamvbdasignal på noen biler) Kommer normalt gjennom en PKK hvis den står på avgasskrava (det gjorde min )
Raymond Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 da er det vell bedre å sette på en race cat e.l. mtk. godkjenning osv.. mye bedre flow en orginal cat. og tjener inn litt på dette og.. har ikke noe erfaring med racecat. men, teoretisk burde jo det være bedre sikkert noen her som har tenkt på dette? eventuelt testet dette? Jeg fjernet catten på min gamle supra 3.0i Turbo, å den gikk igjennom besiktning i sverige.. å de er litt mer mongo på avgass en vi er her i norge på eu test så om bilen forbrenner riktig og alt er gull, kan det funke uten.. bare få tak i et orginalt catalysator skall (en som er bortplukket innmat på) og sette på.. da ser det orginalt ut.. og eneste måten er å finn ut ved en eventuelt måling om dette gir utslag.. 6erne går som regel meget rent.. så har det vell litt å si om egr er blokkert.. dette hjelper jo og på avgasser o.l. så er det, det.. har du 2 lambda? foran og etter cat? vil tro det vil bli no krøll der om catten blir fjernet og du får samme verdi på begge.. nå er jeg tom for ideer og tanker så..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå