Gå til innhold

dagens frekkeste! noe stjal ratte på en bil i utstilling!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner godt at sånt kan skje. På enkelte bilforretninger er det ikke folk i mils omkrets (kaffemøte?). Her er det bare å rigge opp en semitrailer og få ut bilene :evillol:

Skrevet
Synes selvfølgelig dette er leit, men bør ikke bilforretningen også være såpass oppmerksomme mot kundene (kundeservice) at de er klare til å hjelpe til på et lite vink, og dermed se også om noen opptrer uvanlig? Det er tross alt dyre produkter og da forventer man jo at ekspeditøren eller hva de kaller seg er litt observante, selv om kunden sier de bare vil se litt ved første gangs henvendelse.

Høres nesten ut som om du jobber på Autozentrum... Jeg har iallefall vært der flere ganger uten å få verken hjelp eller henvendelser og har selv måttet henvende meg til personalet når jeg har lurt på noe.

jeg jobber ikke der, men hos en annen stor forhandler i oslo. Kjenner også gutta på Autosentrum godt og regner med at det er bare en missforståelse. Mange dyktige selgere som jobber der.

Er uansett umulig å spørre alle som går inn i butikken. Vi prøver så godt vi kan, men er alltids noen som slipper unna. Noen ganger sitter man i telefonen å snakker med en annen kunde.

Skrevet

Er ikke airbager et yndet tyveriobjekt, på linje med bilstereo blitt? Dette høres proft ut. Vet jeg er fordomsfull her, men dette lukter mafia og øst-europa lang vei. Enkelte folk klarer seg ikke uten kommunismen.

Skrevet

Litt klisjefylt, men organisert kriminalitet kan spore seg til øst europa. Og dette virker som et nokså proft tyveri = type bestilling = typisk organisert kriminalitet = mafia.

Det det har med kommunismen er noe jeg leste i en bok. Før kommunismen falt merket man ikke noe til folk fra østeuropa, da ble alle holdt hardt i tømmene og fikk ikke slippe ut. Etter muren falt ble det slutt på det.

Skrevet
Litt klisjefylt, men organisert kriminalitet kan spore seg til øst europa. Og dette virker som et nokså proft tyveri = type bestilling = typisk organisert kriminalitet = mafia.

I dag er Russland i større grad markedsliberalistisk enn f.eks. det Norge er. Mafia var stor-"business" i Amerika på tredvetallet. Selv Irland har hatt problemer med dette, og Irland blir også sett på som skatteparadis for forretningsdrivende - ikke et typisk tegn på kommunisme.

Stort sett avler nød (folk gjør all verdens ting for å overleve) og etterspørsel (se spritforbudet på tredvetallet) mafia-virksomhet.

I de tidligere østblokk-landene er det svært mange fatigge + Norge er nærme og rikt = Forlokkende for all slags pakk.

Det er likevel ganske utrolig at man faktisk stikker innom en bilforhandler for å stjele ratt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...