Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har inntrykk av att bilen (e34 520 24V) min ikke blir skikkelig varm. Selv etter å ha kjørt bilen i en halvtime blir den ikke varmere enn det dere ser på bildet. og når jeg kjører i nedoverbakker går nåla helt ned mot det blå. Eneste gang den blir "skikkelig" varm er når den står på tomgang i garasjen.. Føler heller ikke jeg får så mye fres ut av varmeanlegget.

Er dette normalt for denne bilen eller må jeg bytte termostat?

dsc01077ha3.jpg

Skrevet

Hvis den blir ordentlig varm når den står på tomgang,for så å dette fort på tempen når du begynner å kjøre så er nok termostaten def ja.

Skrevet

du kan jo bare plokke ut terostaten å se.. når min var defekt og jeg hadde samme problem som deg, så var ikke termostaten helt stengt da jeg tok den ut:) den ville ikke stenge i det hele tatt.. derfor fikk motoren for mye kjøling og ble aldri normalt varm :)

Skrevet

Jeg hadde samme problemet etter en "inspection II"- der de skifter kjølevæske. mitt problem da var at de ikke hadde luftet kjølesystemet ordentlig.

Kjør bilen din i en bratt oppoverbakke- snute opp, gå ut og sjekk nivået i ekspansjonstanken- den skal være nesten full ved varm motor.

Hvis dette er OK- nivået altså, så er nok termostaten gåen.

Skrevet

Kan jo ta ut termostaten å koke opp ei panne med vatn i ei panne, burde sjå om den fungere skikkeleg da :)

Skrevet
Jeg hadde samme problemet etter en "inspection II"- der de skifter kjølevæske. mitt problem da var at de ikke hadde luftet kjølesystemet ordentlig.

Kjør bilen din i en bratt oppoverbakke- snute opp, gå ut og sjekk nivået i ekspansjonstanken- den skal være nesten full ved varm motor.

Hvis dette er OK- nivået altså, så er nok termostaten gåen.

Jeg skal sjekke dette først!

Men det høres jo ut som att termostaten er gåen. Finnes det noen oppskrift på hvprdan man bytter denne inne her?

Takk for all hjelp :D

Skrevet

Jeg har prøvd å lufte, funka ikke..

Så da må jeg ha ny termostat. På Gs bildeler har de:

11537511083 Termostat (Org) tyskland (92CEL)

11537511083 Termostat (Org) (92 CEL)

11537511580 TERMOSTAT (Org) (88CEL)

Hvilken av disse skal jeg ha? (på den guide'en stod det 80Cel)

Kjøleveske kjøper jeg vell på statoil? :D

Skrevet

Skrevet

Det er ikke nøye, og kjøleveske fra statoil er helt fin.. :)

Skrevet

Ser at det blir tipset om å koke opp vann osv for å sjekke termostaten. Når bilen er for kald slik jeg opplevde det for en stund siden (og trådstarter) var det nok å tappe varmt vann fra springen på termostaten og den åpnet som bare det (altså den åpnet for tidlig).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...