tofter Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Jeg har inntrykk av att bilen (e34 520 24V) min ikke blir skikkelig varm. Selv etter å ha kjørt bilen i en halvtime blir den ikke varmere enn det dere ser på bildet. og når jeg kjører i nedoverbakker går nåla helt ned mot det blå. Eneste gang den blir "skikkelig" varm er når den står på tomgang i garasjen.. Føler heller ikke jeg får så mye fres ut av varmeanlegget. Er dette normalt for denne bilen eller må jeg bytte termostat?
Gjest Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Hvis den blir ordentlig varm når den står på tomgang,for så å dette fort på tempen når du begynner å kjøre så er nok termostaten def ja.
e46dud Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 bytt termostat og kjølevæske. Husk nitrifri kjølevæske. Lykke til!
JIMVP Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 du kan jo bare plokke ut terostaten å se.. når min var defekt og jeg hadde samme problem som deg, så var ikke termostaten helt stengt da jeg tok den ut:) den ville ikke stenge i det hele tatt.. derfor fikk motoren for mye kjøling og ble aldri normalt varm
nøytralturn Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Jeg hadde samme problemet etter en "inspection II"- der de skifter kjølevæske. mitt problem da var at de ikke hadde luftet kjølesystemet ordentlig. Kjør bilen din i en bratt oppoverbakke- snute opp, gå ut og sjekk nivået i ekspansjonstanken- den skal være nesten full ved varm motor. Hvis dette er OK- nivået altså, så er nok termostaten gåen.
|Ole| Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Kan jo ta ut termostaten å koke opp ei panne med vatn i ei panne, burde sjå om den fungere skikkeleg da
Fliid Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Termostaten har låst seg i åpen stilling. Full kjøling. Hele tiden.
tofter Skrevet Desember 16, 2008 Forfatter Skrevet Desember 16, 2008 Jeg hadde samme problemet etter en "inspection II"- der de skifter kjølevæske. mitt problem da var at de ikke hadde luftet kjølesystemet ordentlig.Kjør bilen din i en bratt oppoverbakke- snute opp, gå ut og sjekk nivået i ekspansjonstanken- den skal være nesten full ved varm motor. Hvis dette er OK- nivået altså, så er nok termostaten gåen. Jeg skal sjekke dette først! Men det høres jo ut som att termostaten er gåen. Finnes det noen oppskrift på hvprdan man bytter denne inne her? Takk for all hjelp
tomerikk Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5147
Hauso Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 prøv å lufte systemet ditt. dette kan hjelpe på varme i kupeen. luft, og etterfyll kjølevæske
tofter Skrevet Desember 17, 2008 Forfatter Skrevet Desember 17, 2008 Jeg har prøvd å lufte, funka ikke.. Så da må jeg ha ny termostat. På Gs bildeler har de: 11537511083 Termostat (Org) tyskland (92CEL) 11537511083 Termostat (Org) (92 CEL) 11537511580 TERMOSTAT (Org) (88CEL) Hvilken av disse skal jeg ha? (på den guide'en stod det 80Cel) Kjøleveske kjøper jeg vell på statoil?
Bimmerfører Skrevet Desember 17, 2008 Skrevet Desember 17, 2008 Jeg har prøvd å lufte, funka ikke..Så da må jeg ha ny termostat. På Gs bildeler har de: 11537511083 Termostat (Org) tyskland (92CEL) 11537511083 Termostat (Org) (92 CEL) 11537511580 TERMOSTAT (Org) (88CEL) Hvilken av disse skal jeg ha? (på den guide'en stod det 80Cel) Kjøleveske kjøper jeg vell på statoil? 11537511083 Termostat (Org) (92 CEL)
ingard Skrevet Desember 17, 2008 Skrevet Desember 17, 2008 Jeg har prøvd å lufte, funka ikke..Så da må jeg ha ny termostat. På Gs bildeler har de: 11537511083 Termostat (Org) tyskland (92CEL) 11537511083 Termostat (Org) (92 CEL) 11537511580 TERMOSTAT (Org) (88CEL) Hvilken av disse skal jeg ha? (på den guide'en stod det 80Cel) Kjøleveske kjøper jeg vell på statoil? Det er ikke nøye, og kjøleveske fra statoil er helt fin..
mhane Skrevet Desember 17, 2008 Skrevet Desember 17, 2008 Ser at det blir tipset om å koke opp vann osv for å sjekke termostaten. Når bilen er for kald slik jeg opplevde det for en stund siden (og trådstarter) var det nok å tappe varmt vann fra springen på termostaten og den åpnet som bare det (altså den åpnet for tidlig).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå