Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaringer med 20" på e-39 touring?

tenker da på 10,5x20 ET20 m/275/30ZR20" og 8,5x20" ET15 m/235-245/35ZR20"

Tror muligens det må litt valsing til bak,framme går det nok greit!

Godt muligt det blir litt for stort med 20" på e-39 og,sånn rent utseendemessigt,men har litt lyst og prøve:)

Skrevet

på min SEDAN hadde jeg 8,5*20 med 235 dekk og et 20 forran(meget god plass)

og 10*20 med 255 dekk og et 20 bak.det vil si at det var god stekk i dekka bak. dette subbet med folk i bilen...

det som var værst var at understellet ikke greide med vekten fra hjula.dette var med senkesett og nye dempere.

kjører nå med 8,5 og 10*19 bbs ch med 245/265 dekk og det er merkbart bedre med tanke på kjøreegenskaper.

kan ikke tenke meg til at det er noe bedre plass bak på en touring.

Skrevet

nei eg tror nok ikkje det er bedre plass på ein touring,er vel ganske så likt,men visst det subbet på din med 10x20 et20 og 255 dekk,så er det nok lite vits i og prøve 275 dekk på,og eg vil heller ikkje ha noe strekk i dekka,passer ikkje så godt på e-39 det,så lenge den ikkje er ultra senka da:)

Skrevet

Det vil nok gå med litt vals, men om der er å anbefale er noe annet.

Ringte selv BMW får å få godkjenningspapiere på 19", og det fikk jeg ikke på touring, da den ikke hannde vertikale dempere bak, og BMW da mente det ikke tilstrekkerig avfjæreing i dekkene på 19... Så blir vell enda "verre med 20"..

Skrevet

Går bra med valsing og strekk på dekka, men kjøreegenskapene blir ikke noe å skryte av nei.. :)

Lånte ett sett 20", da jeg vurderte dette selv, men ble ikke fornøyd med kjøreegenskapene og heller ikke utseende..(ble for stort til e39)

Jeg havna på 19", som jeg synes passer optimalt på vogna mi :D

Ringte selv BMW får å få godkjenningspapiere på 19", og det fikk jeg ikke på touring, da den ikke hannde vertikale dempere bak, og BMW da mente det ikke tilstrekkerig avfjæreing i dekkene på 19... Så blir vell enda "verre med 20"..

Fikk godkjent 19" med forskjellig dimm på touringen jeg, men jeg trengte ikke papirer fra Bmw da.. 8)

Skrevet

Fikk godkjent 19" med forskjellig dimm på touringen jeg, men jeg trengte ikke papirer fra Bmw da.. 8)

Det er ikke noe biltilsynene tenker på (heldigvis) Men som du sier, 20" er for stort, 18 eller 19 er optimalt;) 19 er litt tyngre, og mindre avfjæring i dekkene, og føles noe hardere å kjøre på, men 18 er endel komfort i, og ser ikke lite ut;) Har kjørt på 16" 17" 18" og 19", men ikke prøvd 20.

18 var helt klart best å kjøre, men 19 var verd det med tanke på utseende;)

Skrevet

mange gode svar her ja!

blir nok til at eg beholder 19" mine da ser det ut for,var litt redd for at 20" kunne bli litt i største laget ja,passer nok bedre med 20" på e60 & e61 tenker eg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...