Gå til innhold

lille / store diffen på e36 325?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en e36 325 uten diff.brems og leiter etter en diff med brems.

men er usikker på:

om eg har lille eller store diffen.

utvekslinga på 325

og om det er andre ting som eg må passe på.

nokken som kan hjelpe meg?

bilen er en 93modell 325 med manuell gir. import fra tyskland.

send gjerne PM med svar :)

Skrevet

Er vel ikke noe stor eller liten diff på e36 325 størrelsen er lik, er bare innmaten er forskjellige.

Jeg trodde 2.0, 2.5, (2.8, 3.0) diffen var lik i størrelse er bare innmaten som er forskjellig. Eller er jeg helt på jorde?

Skrevet

åja.. har 2 differ som eg lurer på å kjøpe. eine er "store" typen og andre er "lille" typen ifølge dei som skal selge. begge skal være fra 325.

men hvis d kun er "store" typen som er på 325 så er jo valget såre enkelt.

Skrevet

den lille typen er vel på 316,318 og 318is. muligens 320 og? Den store typen står på (320),323,325 og 328 hvis jeg ikke tar veldig feil.

Skrevet
Er vel ikke noe stor eller liten diff på e36 325 størrelsen er lik, er bare innmaten er forskjellige.

Jeg trodde 2.0, 2.5, (2.8, 3.0) diffen var lik i størrelse er bare innmaten som er forskjellig. Eller er jeg helt på jorde?

langt ute!

1.6 -2.0 har de små diffene 2.5 og 2.8 har store, mens m3 også har store med 6 bolter i koblinga til mellomakselen...

Skrevet

langt ute!

1.6 -2.0 har de små diffene 2.5 og 2.8 har store, mens m3 også har store med 6 bolter i koblinga til mellomakselen...

Ah då er eg me var bra og få en oppklaring i det :)

Er girkassen som er lik på 2.8 og 3.0?

Skrevet

langt ute!

Ah då er eg me var bra og få en oppklaring i det :)

Er girkassen som er lik på 2.8 og 3.0?

m3 diffen er større enn 325.

1.6-2.0. 268mm. 2.3-2.8. 288mm. m3. ca. 320mm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...