Arnefles Skrevet Desember 17, 2008 Skrevet Desember 17, 2008 Har et lite problem på min E46 (tip-tronic), motor går ikke helt riktig. Har vært hos BMW og tatt diagnose men dem finner ingenting. Bilen har nye glødeplugger og gått 66000km. Virker som motoren ikke går helt stabilt. Om jeg starter bilen kald og gir den litt(!) gass og slipper gassen, så får motor/bil et slags "nøkk". Akkurat som turtallet faller litt for lavt for så å stabilisere seg neste sekund. Akkurat når den når laveste turtall, får jeg "nøkket" i motor'n. Problemet er størst når den er kald, men kan faktisk vise seg litt under kjøring ellers også. Dette fører også til en del vibrasjoner i hele bilen, noe som er veldig irriterende! Har noen vært bortig noe lignende? Fikk et tips fra GS om at det kunne være luftmengdemåler, og dem mente dem hadde solgt veldig mange av de til denne type bil... Har ikke byttet luftfilter på en stund, men regner ikke med at det kan være hovedårsaken her...? Håper noen kan hjelpe meg her, må få ordnet dette
Lars89 Skrevet Desember 17, 2008 Skrevet Desember 17, 2008 Luftmengdemåler er et greit tips. Bare napp av stikket og se om den går dårligere(ikke defekt) eller er lik (defekt). EGR-ventilen kan også føre til en del fusk. Setter seg fast og slipper mye dritt inn i motoren. Kan også være lambda, falskluft osv... Luftfilteret skal ikke ha så me å si med mindre det er helt igjenngrodd, men bytt det hvis det ikke har blitt gjort før Finnes en del tråder med gode tips i. Bare å søke
Arnefles Skrevet Desember 17, 2008 Forfatter Skrevet Desember 17, 2008 Luftmengdemåler er et greit tips. Bare napp av stikket og se om den går dårligere(ikke defekt) eller er lik (defekt).EGR-ventilen kan også føre til en del fusk. Setter seg fast og slipper mye dritt inn i motoren. Kan også være lambda, falskluft osv... Luftfilteret skal ikke ha så me å si med mindre det er helt igjenngrodd, men bytt det hvis det ikke har blitt gjort før Finnes en del tråder med gode tips i. Bare å søke Takk for tips! Skal prøve det du sier og ta av kontakta på luftmengdemåler'n, sitter den lett synlig? Har hørt om EGR før, men hva er funksjonen til denne og hvor sitter den? Er det lett å bytte slik selv, dyrt?
Arnefles Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Skrevet Juni 19, 2009 Har kjøpt AGR-ventil til bil min, noen som vet om det er vanskelig å bytte og om jeg treng noe spesialverktøy til det? Momentnøkkel?
Arnefles Skrevet Juli 24, 2009 Forfatter Skrevet Juli 24, 2009 Da har jeg byttet EGR-ventilen og den så helt jævelig ut inni. Var flere cm2 med oljemøkk der. MEN bilen ble forts ikke helt bra, så ja, kan nok være luftmengdemåler. Får sjekke den også da...hmm... Ellers så tror jeg EGR-ventilen min (den gamle) blir bra om jeg gjør den ren, så da er den til salgs...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå