Gå til innhold

Motorbyte m20

BMW-Vegardsen
 Share

Anbefalte innlegg

Sett bakhjulene nedpå bakken (litt) , sett handbrekket på og sett girkassen i gir.

Dette gjør du for vær skrue. Om de sitter så innmari som du sier.

Vær gang du skal turne på mellomaksel for å komme til en annen skrue, så må du fri fra gir, ta ned brekk, og fri hjulene. Resten skjønenr du nå ; )

Husk også å løsne mutteren som er på midten av mellomaksel, så du får glemt mellomakselen sammen slik at du får den ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min satt også som fy, tok den av for ett par dager siden, jeg satte bilen i fri og låste ikke akslen på noe som helst måte, brukte fastnøkkel på mutteren og leddnøkkel på bolten, skal dog sies at jeg brukte 2 fastnøkler så jeg fikk lengere arm ^^,

Din sitter kansje værre, da må jo metoden til fliiid være super :)

Husk du får mere kraft ved og dra enn skyve :) bare ett tips men dette visste du kansje.

Skal du skille kasse fra motor? om du skal løfte ut hele på en gang kan du ta noen bilder og sende meg da? kansje filme, Holder på og ta ut motoren jeg og, men jeg tok ned kassa først noe som vist skal være en tungvinn måte, men siden jeg aldri har sett noen løfte ut hele på en gang så var jeg ikke helt sikker på hvordan dette skulle gjøres så jeg valgte og ta ned kassa først, noe som i og for seg var helt kurant bare man fikk løfta motoren en del i fremkant og bikka kassa nedover i bakenden.

Ville vært supert om du tok noen bilder om du tar ut hele på en gang og deler dem med meg/forumet, sikkert flere som er usikkre på hvordan det gjøres, og da kan jeg kansje bruke denne metoden neste gang jeg skal ta ut motor.

Nå går jeg ut for og løfte ut motoren :D nå går det nok ann og heise den rett opp tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tenker på fremme. tror jeg..

Løsne grikasse traversen. Så motoren tilter bakover. Fjern denne, da kommer du veeeldig enkelt til med fastnøkkel på baksiden og eventuelt en skralle på mutter siden av bolten. Bokstavelig talt har man ikke behov for å løsne traversen.. Træ en fastnøkkel (med gapet) opp mot mutter imellom armene som går ut av girkasse (som girputene er skrudd fast i) der kommer du til. Altså træ den rett opp ; ) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke om jeg skal dele motor å girkasse ennå, men tenkte kanskje å ta ut hele greia var enklest, siden skruvene for å dele gir å motor er så trange å komme inn til.! hmmmm

Det er enklest og ta med kassa på ja, er ikke så trangt om man jekker opp motor i framkant, slik at girkassa står veldig skrått, da går det greit :)

Men jeg har hørt at det enkleste er og ta med kassa på av mange, men nå som jeg tok av kassa først var det veldig kurant og få ut motor, bare rett opp liksom ikke noe tilt eller noe som helst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...