jensemann23 Skrevet Desember 17, 2008 Skrevet Desember 17, 2008 Nå har jeg grunnet, og skal lakke i morgen med brokatrød metallic. Blir min første lakkjobb, men har vært og sett på en som lakkerer, og jeg fikk til grunninga fint uten at det rant. Blir vel værre med metalliclakken i morgen. Skal jeg legge over et lett lag først, veldig tynt, så vente 8 minutter (til det er matt), så legge nok et lag?
jpse36 Skrevet Desember 17, 2008 Skrevet Desember 17, 2008 klarlakken som er lett å få til å renne. er også klarlakken som er det avgjørende for sluttresultatet. viktig å ikke sprøyte for lite eller for mye har faktisk lakkert en brokatrød bil i sommer, er en fin farge
jensemann23 Skrevet Desember 17, 2008 Forfatter Skrevet Desember 17, 2008 ja, blir spennende.. Heldigvis er det bare grillramme og skjerm, så er ikke så store flater. Men har bestilt en M3 fanger fra ST-import som er ferdig grunnet, når jeg får den skal jeg lakke den og. Er det noen som vet om den må pusses før den lakkes? og hva slags grunning er den sprøytet med?
jensemann23 Skrevet Desember 17, 2008 Forfatter Skrevet Desember 17, 2008 Hvordan gjør jeg med klarlakken? Skal jeg spraye tynt først der også? så det bare dekker litt, også flytende etterpå?
Superbeetle Skrevet Desember 17, 2008 Skrevet Desember 17, 2008 Jeg ville mattet m3 fangeren med en matteduk og grunnet den enda en gang med plast primer(boks).. Ang lakk så varierer det vel litt fra merke til merke. Men den jeg har brukt så skal basen sprøytes i to lag. Klarlakken skal i tre lag. Først et tynt(støv), så litt tykkere og så avslutt med et tykt hvor lakken skal flyte fint sammen.. Jeg har aldri hatt noe særlig problemer med at lakken siger eller renner. Er lettere at den koker(ikke rengjort skikkelig) eller at det enten blir for tynt/dekker ikke, eller at det blir for tykt el at temperaturen er for lav slik at du får sånn appelsinhud...
jensemann23 Skrevet Desember 17, 2008 Forfatter Skrevet Desember 17, 2008 jeg har ikke plastprimer, men har 2 komp slipegrunning (grå) . Funker det oppå den primeren som er fra før på fangeren tro? evt hvis den dekker greit, går det vel å bare sprøyte fargen rett på?
Superbeetle Skrevet Desember 17, 2008 Skrevet Desember 17, 2008 Kan ikke svare helt sikkert. Jeg liker å bruke plastprimer iallefall, så er jeg på den sikre siden av lakken ikke flasser ved f.eks steinsprut..
jensemann23 Skrevet Desember 18, 2008 Forfatter Skrevet Desember 18, 2008 skal klarlakken flyte helt sammen med en gang jeg har lagt det siste strøket, eller vil den være litt ujevn til den har tørket? Vurderer å legge et lag til, siden det er litt ruglete et par steder. Jeg har ikke fått renning, og har 23 grader i rommet.
jensemann23 Skrevet Desember 18, 2008 Forfatter Skrevet Desember 18, 2008 ferdig nå, ganske fornøyd med resultatet til å være min første lakkering. Det ble litt grovt et par steder på grillramma, liksom at klarlakken ikke fløt helt sammen. Og på skjermen ble det bittelitt ujevn overflate, men den er veldig blank, bare at man ser liksom at lakken er bittelitt ujevn. Hva kommer det av? går det an å legge ennå et lag oppå for å få det bra?
Superbeetle Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 Har ikke noe veldig godt svar på hvorfor den er ujevn. Har nok litt med lakkereren å gjøre gjerne Det du kan gjøre er å våtslipe 2000>4000papir og deretter polere opp med f.eks autoglym bodyshop som får fram igjen glansen helt ned til p1200 papir(selv om det blir litt i groveste laget) Da får du bort ujevnhetene og overflaten blir helt glatt..
jensemann23 Skrevet Desember 18, 2008 Forfatter Skrevet Desember 18, 2008 oki. bør vel vente noen dager fpr å la lakken herde skikkelig da? Men kan jeg ta i bruk delene i morgen`?
Superbeetle Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 Ville ventet noen dager ja.. Jeg har pleid å montere det jeg har lakkert dagen etterpå iallefall..
NeonMuffler Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 skikkelige folk våtsliper med p800 og så p2000 så polerer det opp igjen;) blir så fint atte
Superbeetle Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 NeonMuffler skrev: skikkelige folk våtsliper med p800 og så p2000 så polerer det opp igjen;) blir så fint atte 800? hehe... det har jeg lyst å se Ikke det at jeg ikke tror på deg, men for meg høres det litt umulig ut...
NeonMuffler Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 går jo over med 2000 over det igjen. funker gull det, jobber som billakkerer så er noe borti detta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå