Bimmer523 Skrevet Desember 17, 2008 Skrevet Desember 17, 2008 Automatkassen på min E39 er treig med å gire ned når den er varm. Når jeg slipper gassen og slakker ned farten før en rundkjøring f.eks, så girer den ikke ned før jeg tråkker på gassen igjen. Den velger et for høyt gir i forhold til farten. Det skjer spesiellt når motoren/kassen er varm. Når motoren er kald, velger den riktig gir før jeg tråkker på gassen, slik at jeg ikke får de irriterende nedgiringene hver gang jeg går på gassen. Noen som har vært borti samme problemet og vet hva som er galt? Jeg har nettopp byttet automatolje og skiftet veivhusventilasjonsventilen, så det kan utelukkes...
Odd-M Skrevet Desember 17, 2008 Skrevet Desember 17, 2008 Sikker på at det er brukt rett type olje? Rett nivå?
Bimmer523 Skrevet Desember 17, 2008 Forfatter Skrevet Desember 17, 2008 Oljen ble byttet hos et BMW aut. verksted. Uansett så var problemet det samme før jeg skiftet olje, så det kan ikke være oljen som er problemet.
ice69 Skrevet Desember 17, 2008 Skrevet Desember 17, 2008 søk på forumet . masse innlegg med dette problemet.... b.a. meg selv hehe hender jeg må sette den i s og så i d .. så girer den pronte... får en feil melding v diagnose (solenoide) gir velger ventil???
Endresaa Skrevet Desember 17, 2008 Skrevet Desember 17, 2008 søk på forumet . masse innlegg med dette problemet.... b.a. meg selv hehehender jeg må sette den i s og så i d .. så girer den pronte... får en feil melding v diagnose (solenoide) gir velger ventil??? sier bare manuelt gir
Bimmer523 Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Skrevet Desember 20, 2008 Automatkassa har faktisk blitt mye bedre etter hvert, etter at jeg byttet olje på den, så tror jeg nøyer meg med slik den er for øyeblikket. Men neste gang jeg skal ta oljeskift blir det garantert full flushing og rensing av kassa. Hvor ofte vil dere anbefale oljeskift på kassa? Den er nå gått 140.000km. Endresaa, på en 5- serie er det kun automat som gjelder
chin_high Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 Har samma greia hos meg... Når jeg har kjørt bilen hardt eller akselerert hardt en stund så virker det som om bilen er i ``kamp humør`` Så den må roe seg ved å sette den i trips så tilbake til D... Det funker fint... Du bimmer523... Skudd i mørke, men heter du tilfeldigvis Per til fornavn???
Bimmer523 Skrevet Desember 21, 2008 Forfatter Skrevet Desember 21, 2008 Nei, jeg heter ikke Per til fornavn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå