Gå til innhold

Lite bremsevæske, hjelp til å finne ut hvorfor

hanspetter
 Share

Anbefalte innlegg

Hei jeg oppdaget i dag at lyset for brremsevæske blinket kort. Så når jeg åpnet for å kontrollere ser jeg at nivået plutselig ligger på MIN :? Jeg kan ikke så veldig mye om bil, men jeg vet at det som regel betyr at bremsene er slitte. Men for en måned siden når jeg sist skjekket det, var det nesten på MAX og bremsene føles heller ikke slakke. Hva kan være gale? Det hadde i tillegg vært veldig genialt om noen kunne guide meg/hennvise til en guide slik at jeg selv kan finne ut av dette. Jeg er student og har lite penger, så det jeg kan gjøre selv vil jeg helst gjøre.

Takker og bukker for alle svar. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker alle for veldig raske svar :D

Jeg skal prøve å gjør dette, men hvis jeg finner ut at det er lekasje, er det da et stort problem å fikse det. Hvis det er en slange eller noe...

I tillegg lurer jeg på hva bremsevæske som annbefales, eller er det greit å kjøpe på biltema??? :?

Lekkasje i bremserør eller slanger??

Kjør et sted det er tørt underlag, så pumper du hardt noen ganger.så titter du under bilen etter lekkasje.. Greit å være 2 stk, for da kan den ene holde utkikk mens den andre pumper.

Men har du merka noe lavere pedal og dårligere bremser da?

Jeg har ikke merket noe nei. Jeg ville aldri ha funnet ut av det om jeg ikke hadde sett lyset blinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=99662

Se mitt inlegg.

Jeg har ingen tro på at det er bremsene som lekker i.o.m at bremsene har virket normale. Jeg ville da i første omgang ansett bremsekretsen som hel og tett.

Biltema bremsevæske går helt fint og bruke, om din kjøring er helt normal og ikke krever noen form for sportslig bremsevæske (om du har en tendens til og kjøre hardt på bremsene)

Bremsevæsken kan blandes med den som er der allerede. Gjør ingenting.