Gå til innhold

får ikkje skikkelig temp på motor i min e39


Jørn Vegard
 Share

Anbefalte innlegg

får som sagt ikkje tempen skikkelig opp i min 520i 97 før etter 45min kjøring eller bilen står på tom gang. mister ikkje kjølevann så vannpumpa er vell ikkje gåen? fant noe gul brunt gugg under oljepåfyllingslokket og har hørt at dette er et tegn på at toppakningen er gåen, men kan ikkje finne noe lekasjer.

noen som har hatt samme problem eller vet mer om dette siden eg ikkje vil kalle meg akkurat for noen mekaniker?

takker på forhånd for svar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister du ikke kjølevann burde både vannpumpe og topp-pakning være i orden. Gugge på innsiden av oljelokket kan bety defekt topp-pakning, men kan også komme av mye småkjøring. Kommer det hvit røyk i eksosen? Det er et topp-pakning gåen symptom. Men som sagt, mister du ikke vann er den nok bra.

Tror du burde bytte termostat. Virker som den ikke lukker seg skikkelig, siden motoren nekter å bli varm. Tror det vil løse opp det hele.

Hadde vannpumpa vært gåen hadde du hatt problemet andre veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hvorfor dere alltid tror toppakningen er gåren bare det er litt kondens i oljepåfyllingslokket??

Nå skreiv han vel heller ikke at pakninger ER gåen, men KAN være gåen.

Men så til svar.

Mister du ikke vann eller olje er jo det bra, men som nevnt tidligere her oppe, så KAN den "gugga" dessverre bety at pakningen er gåen.

Prøv først med ny termostat, og hjelper ikke det så bør du følge litt med på eksosen din, mye hvit eksos, høyt trykk i radiatorslanger 2-3 timer etter en kjøretur KAN også være med på å stille en diagnose på topp-pakningen din i tillegg til den gugga på innsiden av lokket til oljepåfyllingen.

Lukt også på kjøleveska di, lukter den eksos eller olje er det ett dårlig tegn.

Er du veldig usikker så har de aller fleste bilverksteder ett fargestoff de fyller på kjølevesken, for å se straks om topp og eller pakning er defekt, dette er en test de gjør på få sekunder og skulle de ta betalt for denne testen er det snakk om en hundrelapp eller tre noe det absolutt er verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du veldig usikker så har de aller fleste bilverksteder ett fargestoff de fyller på kjølevesken, for å se straks om topp og eller pakning er defekt, dette er en test de gjør på få sekunder og skulle de ta betalt for denne testen er det snakk om en hundrelapp eller tre noe det absolutt er verdt.

Det der visste jeg ikke om, takk for tips!

Holder nemlig på å gå fra forstanden. Litt mye røyk, ikke noe spesielt hvit. Men litt fuktig. Hm. Oljen ser fin ut. Ikke noe gugge på lokket. Mister bittelitt kjølevann... kanskje? og var det ikke en fæl lukt av kjølevannet? kanskje...Men litt mye røyk ja...

Skal stikke på verksted å få et endelig svar på dette med denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...