Gå til innhold

e30 m52b28 turbo.. tips og råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en e30 med m52b28 motor, har kjøpt turbokit fra usa, og tenkte på å begynne å montere etter jul..

er det noen som har prøvd turbo på en slik motor i norge, hadde vært greit med erfaringer og slikt, med tanke på trykk og effekter, dyser og topppakninger..

lurer på hvor mye trykk jeg kan kjøre, hvor mye effekt jeg kan hente, og om jeg må/bør ha en tykkere topppakning og andre dyser.. har fått tips om at jeg kan bruke dyser fra opel 16v motorer..

hadde virkelig vært gøy å fått det til å funke..

kittet er levert med stor intercooler fra JDM circuit.. og t3t4 turbo..

Skrevet

Det første som slår meg inn er at du vil mest sannsynelig få problemer med plass til turbo, så grenerør må custom lages/sveises om.

m52 blokka er aliminium og er derfor ikke egnet for overtrykk, jeg har ingen bakgrunn til og fortelle deg hvor mye du kan lade, dette er grunnen til at folk bruker m50 blokk og bygger en m50b28 av m52b28, om du skal ha værsting motor er dette ett must.

Om du ønsker og satse lavere kan du bare pælme på turbokit, dekomprimering er og anbefale (tykkere topp pakkning eller dreiing av stempel) ser egentelig ikke ne grunn til og sveise kjøle kanaler siden blokka allikevel ikke vil tåle høyt trykk, vet ikke engang om man bruker og sveise kjølekanaler på m50/52, angående dyser, en tommelfinger regel er ca 1cc per hest, skal du ha 300 hester bør man ha mellom 330cc og 350cc dyser om jeg ikke tar feil, 250 hester ca 280cc dyser, kan hende jeg villeder deg, men dette er det jeg har lest meg fram til.

Som sagt ville ikke jeg laded masse på denne blokka, kan heller ikke se for meg at opel med 16v kommer med så store dyser.

Kan du sende pm med info om hvordan du fikk m52 inn i e30? motorfester, girkasse, mellomaksel etc hele drivlinja liksom, og om grenerør og turbo går rett på uten modifisering, grunnet plassmangel, så for all del si fra :) m50/52 i e30 med turbo er gromt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...