Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vært borti lite datasprut egentlig. men nå skal jeg til å teste litt.

smt8 skal jeg brukes.

men hva kan jeg forvente av Hk ut av datasprut egentlig?

bedre respons osv ?

blir på en m52b28 med

m50 innsug

chip

grenrør\supersprint mellompotte og scorpion bakpotte

m3 grenrør

og så dette smt8 datasprut

motoren er ny overhalt med nye lager topp pakning med planet topp og blokk.

hva kan være reelt å hente ut av en slikt motor? med dette oppsettet.

skal benke den til sommeren så da kommer jo fakta på bordet. men hva tror folke som har peiling ?

Skrevet

tillegsprut er ikke datasprut, dette vil kun bare gi motoren mere bensin når den får beskjed om det, (map styrt sikkert) og dette kan ikke justere tenning eller noe. jeg anbefaler heller ett komplett datasprut som kan styre bensin og tenning. koster nok litt mer men er mye mer værdt det for penga...

bare ett tips.

Skrevet

Det er jo bare TULL og teste ut de, blir garantert bare dårligere... er heller mye bedre og sette i eit hakk større dyser enn 328 dysene og få mappet til en chip da får du det skikkelig!

Skal du satse på 2.8 sugemotor har jeg eit m3 innsug til deg så du kan kjøpe om du er interesert, du får vel litt effekt ut av det og grom lyd!

s52qgtocjdnoxj2uvyob.jpg

Btw du trenger en M50 flens slik som denne for å bygge om

http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=584

Skrevet

og dette innsuget skal være bedre en m50 innsuget? er vel en grunn til at folk monterer m50 innsug på m52 maskiner, og ikke s50 ?

bare lurer

Skrevet
og dette innsuget skal være bedre en m50 innsuget? er vel en grunn til at folk monterer m50 innsug på m52 maskiner, og ikke s50 ?

bare lurer

Grunnen til at folk monterer M50 innsug er jo at det er lett og få tak i og lett og montere, M3 innsug vokser ikke akkuratt på trær og de koster..

Dessuten er det litt arbeid. Om det er noe bedre enn M50 innsuget kan jo være verdt å sjekke opp?

Skrevet

FEATURES OF THE SMT8

All piggy-back systems rely on the exiting ECU to provide the fuel and ignition to an electronically fuel injected engine. Therefore, they are also bound by the limitations of the existing ECU.

2 Maps to influence analog signals

1 Map to influence up to three ignition signals

2 Extra injector maps to drive two injectors

1 Set point control with up to 3 outputs (relays)

1 Frequency modification map

1 AFR (Lambda) modification map wide/narrow

1 Boost control screen

Calibration of all inputs: Engine Temperature, Air Temperature, AMP (MAP) Sensor, Throttle Position, RPM, Ignition cut, Ignition retard, ETC.

Engine Protection via: Ignition cut, Ignition retard, ETC control

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...