jensemann23 Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 Satt på skjermen idag, en slik uoriginal fra koed. Den passer veldig bra bortsett fra høyden. Hele siden på panseret stikker 1/2 cm over kanten på skjermen. Slik var det ikke før. Hvis jeg trykker ned panseret på den siden så blir det jevnt, går det an å justere noe sted hvor langt ned panseret skal gå?
jensemann23 Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Skrevet Desember 19, 2008 evt går det an å flytte skjermen "oppover"?
Fixfax Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 Går og flytte skjermen oppover i allefall, er jo bare putte skiver for og bygge skjermen oppover, om det blir noe penere aner jeg ikke
Fliid Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 Understreker kjøp originalt! Var en tråd om hvor greit uoriginalt passet for en ukes tid siden. Men som jeg sier, det passer ikke, enda ett veldig godt eksempel. Hvem vil vel lakkere og så ende opp med at den ikke passer, er noen kroner i dass det. (Ikke alle som lakkerer selv) Men dog Jensemann23, du skulle prøvemontert forskjermen før du lakkerte. Er lite justering på panser i bakkant, om jeg ike husker feil (på høyden) er mere du kan justere sideveis. Du kan ta vekk shimsen som ligger på festet der og håpe at det hjelper så det blir bra nok. Legge skiver imellom forskjerm og karosseri blir overhodet ikke pent.
bmwx1xdrive23d Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 På mange e36 vi har på jobben, er forskjermene orgianalt shimset opp på høyden. Dette kom orginalt på mange, og har et sett med shims med orgialt BMW dele nr til dette.
jensemann23 Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Skrevet Desember 19, 2008 oki, det var interessant. Det er bare lengst frem det skjermen er for lav, ikke bakerst. Men det er snakk om opptil 1/2 cn, kanskje litt mer. Får prøve å shimse opp da..
///MoePower Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 Hvordan er det med glippa mot døren da? Hvis du shimser opp fremme vil jo denne bli helt gal..
jensemann23 Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Skrevet Desember 19, 2008 glippa med døra er helt perfekt nå. Faen så rart at de lager dem så feil da! Kan jo prøve å shimse opp hele veien da..
Jørgen-Fastbmw Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 Går og å justere panser litt, i høgd er ikkje sikker på, men "glis på langs" går hvertfal fint.. prøv å shims opp panseret først hvertfall. Prøv å legg inn eit par bilde av alle linjene som er på skjermen fra dør, panser og til blinklys (grill)
jensemann23 Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Skrevet Desember 19, 2008 nesten så jeg vurderer å fikse opp den gamle skjermen min, er bare en liten krøll helt fremme ved blinklyset. Faen, det var første og siste gang jeg kjøpte uoriginale deler! Men den var jo ganske perfekt, bortsett fra akkurat den høyden.. resten passet jævlig bra
Scampi Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 Dette hjelper meg iallefall...jeg har ikke handlet skjerm enda.
jensemann23 Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Skrevet Desember 19, 2008 kan ikke shimse opp panseret, det er skjermen som er for lav:D
bmwx1xdrive23d Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 i forkant på panseret har du to svarte "skruer" ca 20mm tykke. en på hver side, disse kan du justere høyden på panseret med så det passer med skjermen siden det er så mye. om du justerer opp skjermen i forkant påvirker det ikke åpningen mot døra om du har skrudd til de to skruene under i kanalen og et par av de bakerst, feks panser hengselet. Men skal du justere på panser buffertene kan det hende du må slakke litt på panserlåsen på den siden. Generelt BMW er veldig lett å justere 100 om en tar seg tid til det, og delene til koed er egentlig ganske bra av det jeg har brukt, men som påpekt av en "BMW broder" lenger opp i tråden, bruk orginale deler, mye lettere å få ting bra.
kribje Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 er veldig ening med gutta på det. triks ved døra er og legge under forskjellige høyder til du finner en gylden middel vei. det gjorde jge med min skjerm. men den var riktig nokk fra veng da ( drit dårlig passform )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå