Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Jeg fikk nettopp opp en feil melding på min 540ia e34.

"GetriebeProblem" :evil:

Har google't litt man fant ikke noe nytti info.

Symtomer: Bilen vil ikke gir ned. Tror den er i 4 + / - heletiden. Går i revers og Nøytral. Den stoppet helt i et kryss her tidligere. Viss jeg skrur av tenningen. Venter litt og starter igjen, Så forsviner problemet en litten stund og så skjer det igjen.

Er det noen som har opplevd dette før ??

Skrevet

Tipper du kun har 3-gir + revers og neutral seff.. Getriebe er girkasse, du har et problem som gjør at girkassa di går i nødmodus. I nødmodus har du kun 3-gir, revers og fri.

Skrevet

Hvorfor går den i nødmodus ? Hva er det som kan være galt ?? Jeg kjørte jo fint og. Jeg sitter her å forbanner "GetriebeProblem" på alle tyske nettsteder !!

Hva må gjøres for å helbreder Getriebe'n min ?? :cry:

Skrevet

Behøver ikke å kjøre hardt for å få girkasseproblemer. Jeg skjærte aut-kasse i min e32 730i på tomgang utenfor butikken.

Jeg vil anbefale deg å få tatt en diagnose på girkassa. Ettersom den går i nødmodus etter litt kjøring tror jeg det er litt mer alvorlig enn bare en feilmelding som kan slettes. Uansett, første bud er å ta en diagnose:)

Skrevet

Okei. Får vell kansje ta turen innom bavaria å spør om de kan ta en "test".

Er det en egen kontakt til gearkassen eller lagrer sånn informasjon seg i hjernen ? Tenkt viss de går inn via disgnose pluggen.

Er det ingen her inne som har vert borte i samme feil-meling ?

Skrevet

Di går inn via diagnosepluggen. Best og ikke presse aut.kassa for hardt når den har låst seg i gir,blir bare dyrere og fikse..

Få tatt en diagnose snarlig.

Skrevet

Skal få tatt diagnose på den i morgen.

Har fått tak i technical Service information Og Spare parts catalog til den girkassen nå. Og jeg har leita på HEILE internett nå etter informasjon. :shock:

Så nå vett jeg litt mer om den girkassen. Og Nytern: Den er låst i 4 gir tenkte det kunne være greit å vite.

mye bra informasjon hos "europeantransmijon" viss noen andre skule ha problemer eller trenger informasjon om hvordan man tar olje service på automatkassen.

Håper ikke jeg har "drept" kassen :lol:

Skrevet

Hei hadde samme problem på min e39:

Da var det slitte lameller i første og andre gir som gjorde at den låste seg i 3giret og girte normalt oppover.

Får håpe det ikke er gearkassen din som har tatt kvelden:) det var nemlig min kasse. fikk feilmelding på at den hang på noen ventiler i kassen, som igjen gjorde at den slo over i nødprogram!

Skrevet

Min går kun i nødmodus når den blir varm. og da stopper motoren og + at jeg får opp feil koden. Skikkelig gøy. Det skjer ALLTID inn mot kryss. Når jeg sleper gassen.

bmw528ia: Du måtte kjøpe ny kasse ?? Hvor mye måtte du betale for å få det fikset ?

Er litt morsomt å vite at Aston martin DB7 1999 -> Har samme gear kasse. Tener at viss den ikke tåler påkjenningene i 540'en. Hvordan i HEL.... skal den tåle det i en DB7 ?? Rart. 540 er jo den "miste" bilen den kassen sitter i.

Blir brukt mye i 7 serie + i rolls royce, bentley og aston martin. :lol:

Skrevet

her hadde det jo kommet mye nyttig info. ;)

om jeg en gang får nå denne manuellkassen min skal du få kjøpe autokassa billig, men må innrømme at jeg ser litt mørkt på det. betalte kassen i desember i fjor..

hadde du bilen hos BMW for å sjekke feilmeldinga?

Skrevet

skal ta den inn til en tidligere verksmester hos bavaria i mårå. Han har alt av utstyr.

Så skal han lesa av feil koden. Håper ikke det blir altfor dyrt.

Kjøper kassen din jeg viss du får din ganske snart. hehe

Skrevet

hva slags typa kassa mi er? husker ikke betegnelsen i farta, tror det var A5S 560Z, men E34 540 ble da bare levert med en type automatkasse?

bilen har gått bortimot 250k, men kassen ble byttet i år 2000 (har kvitt. på dette) så den har kanskje gått godt og vel halvparten.

Skrevet

Okei, så den er ikke gått så langt. Er sikert en 5-hp30 / A5s560Z ja.

Menner det er forskjel på om det er grønn eller svart "tag" på kassen. Visste du at 560 i navne står for hvor mye Nm kassen tåler. :wink: "Maximum Torque capacity" 560 Nm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...